هزینه میلیاردی خاورمیانه و شمال آفریقا در بازار امنیت اطلاعات

همکاران سیستم: شرکت گارتنر اعلام کرده است کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا امسال حدود یک میلیارد دلار در بازار راهکارهای امنیت اطلاعات هزینه می‌کنند. به گزارش گارتنر، کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا امسال حدود یک میلیارد دلار در بازار محصولات و راهکارهای امنیت اطلاعات هزینه می‌کنند که این رقم ۸ درصد بیشتر از هزینه‌کرد سال ۲۰۱۳ است. برآورد تحلیلگران گارتنر حکایت از آن دارد که تجهیزات مرتبط با امنیت شبکه و خدمات امنیتی در مجموع ۷۵ درصد از هزینه‌کرد کسب و کارها در این بازار را از آن خود خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود این روند تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشته

باشد.

تحلیلگران گارتنر معتقدند افزایش استفاده از فناوری‌های همراه، پردازش ابری و شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا سال ۲۰۱۶ استفاده از خدمات و محصولات امنیتی جدید افزایش یابد. پیش‌بینی دیگری حاکی است تا سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۶۰ درصد از تیم‌های امنیت آی تی در کسب‌وکارهای دیجیتال نخواهند توانست مخاطرات دیجیتال پیش روی خود را مدیریت کنند و به همین خاطر در این حوزه متحمل شکست خواهند شد.

گارتنر معتقد است کسب و کارهای دیجیتال با توسعه فناوری «اینترنت برای همه چیز» (Internet of Things) تقویت خواهد شد، اما این فناوری، ساختارهای امنیتی کسب و کارها را بیشتر از ظهور اینترنت دچار چالش خواهد کرد.

گارتنر پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰ درصد از راهکارهای امنیتی مورد استفاده کسب و کارها از طریق خدمات پردازش ابری عرضه خواهد شد. تحلیلگران این شرکت همچنین گفته‌اند تا سال ۲۰۱۸ بیش از نیمی از سازمان‌ها برای تامین امنیت خود به سراغ شرکت‌هایی خواهند رفت که در زمینه پشتیبانی از داده‌ها، مدیریت مخاطرات امنیتی و مدیریت زیرساخت‌های امنیتی تخصص دارند و قادرند موقعیت امنیتی کسب و کارها را ارتقا دهند.

گارتنر در این گزارش همچنین اعلام کرده است امنیت ابزارهای همراه از سال ۲۰۱۷ به بعد اولویت بیشتری برای کاربران خواهد یافت.