نام نسخه جدید اندروید چه خواهد بود؟

جی اس ام: گوگل علاقه شدیدی به نام‌گذاری اندروید با نام خوراکی‏ها دارد. بیش از یک ماه پیش بود که در همایش Google I/O نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید رونمایی شد و طرفداران این سیستم‌عامل باید همچنان منتظر عرضه نسخه نهایی آن باشند. در آن همایش گوگل نام کامل این نسخه از اندروید را فاش نکرد و تنها به ذکر حرف اول آن اکتفا کرد. Android L که حالا باید کم کم شاهد پیش‌بینی‏ها از نام کامل آن باشیم.

در تاریخچه اندروید نام‏هایی همچون Éclair، Froyo، Jelly Bean و KitKat را می‏بینیم که هر کدام مربوط به یکی از نسخه‏های آن است. به‌طور دقیق‏تر Éclair نام نسخه ۲ اندروید بود. به همین ترتیب نسخه ۲/۲ با Froyo، نسخه ۳/۲ با

Gingerbread، نسخه ۳ با Honeycomb، نسخه ۴ با Ice Cream Sandwich، نسخه ۱/۴ و ۲/۴ و ۳/۴ با Jelly Bean و نسخه ۴/۴ با KitKat نام‌گذاری شدند. حال به نظر می‏رسد گوگل قصد دارد نسخه جدید اندروید را Lemon Meringue Pie یا کیک لیمویی نام‌گذاری کند. بر اساس شواهدی که سایت Android Police به‌دست آورده کیک لیمویی محتمل‏ترین نامی است که نسخه جدید اندروید خواهد داشت. اولین مدرک از گواهینامه Wi-Fi تبلت جدید HTC که احتمالا Nexus ۹ خواهد بود استخراج شده است. در این گواهینامه از عبارت LMP که می‏تواند مخفف Lemon Meringue Pie باشد به وضوح استفاده شده است. در AOSP یا (Android Open Source Project) نیز ۹ بار از عبارت LMP استفاده شده که احتمال استفاده از این نام را باز هم افزایش می‏دهد.

البته با همه این تفاسیر باز هم LMP در حد یک حدس و شایعه باقی خواهد ماند تا زمانی که رسما گوگل نام نسخه جدید اندروید را اعلام کند. پیش از این نیز در نسخه ۴/۴ اندروید پیش‌بینی می‌شد نام Key Lime Pie برای آن انتخاب شود، اما در آخرین روزها گوگل طبق قراردادی که با شرکت Nestle به امضا رساند نام KitKat را برای نسخه ۴/۴ اندروید برگزید.