تازه‌ترین گزارش مک آفی از مشکلات امنیتی سایبری در سه ماه دوم سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد اگر چه در برخی حوزه‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده، اما برخی مشکلات مهم همچنان باقی‌ است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دیتامیشن، از یکسو بسیاری از نرم‌افزارها به سوی معماری ایمن‌تر ۶۴ بیتی حرکت کرده‌اند، اما از سوی دیگر تعداد هکرهایی که دارای مهارت‌های برنامه‌نویسی لازم برای طراحی بدافزار و خالی کردن حساب‌های بانکی کاربران هستند افزایش یافته است.

درحالی‌که مک‌آفی در سه ماه اول سال ۲۰۱۲ تنها چندهزار بدافزار جدید شناسایی کرده بود، امروزه بیش از چهار میلیون بدافزار تنها گوشی‌های همراه را نشانه گرفته‌اند. هر سه ماه یکبار به‌طور متوسط ۸۰۰ هزار بدافزار تازه همراه شناسایی می‌شود و رشد این رقم برای سه ماه بعدی معادل ۱۵ درصد پیش‌بینی شده است. تازه این ارقام تنها مربوط به بدافزارهای همراه است.

اما خبر خوب کاهش بدافزارهای موسوم به Ransomware است که با قفل کردن سیستم یا آسیب زدن به آن خواستار دریافت پول می‌شوند و ابزاری برای باج گیری هستند. با توجه به افزایش استفاده از فناوری کلود برای ذخیره‌سازی داده‌ها، Ransomware‌ها دیگر شانس زیادی برای موفقیت ندارند. بنابراین تعداد آنها در مقایسه با سال قبل نصف شده است.