هر روز شاهد خروجی محصولات مختلف فناوری مانند تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و ... از کارخانه‌های مختلف هستیم، اما در این بازار پرهیاهو چه عاملی باعث جذب نگاه مخاطبان می‌شود. طراحی، تکنولوژی برتر یا کیفیت.
به گزارش خبرگزاری مهر، کارخانه‌های مختلف و بی‌شماری در عرصه فناوری و تکنولوژی‌های برتر در سراسر دنیا در حال فعالیت هستند که از میان آنها می‌توان به شرکت‌هایی مانند اپل، اچ‌پی، سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و... اشاره کرد. اما اکنون یک سوال مطرح می‌شود، کاربران در این بازار پرهیاهو جذب چه محصولاتی می‌شوند؟ در نگاه اول چه عاملی مخاطبان و کاربران را به خود جلب می‌کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، نه تکنولوژی و نه کیفیت بلکه تنها طراحی تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و ...، نقش اساسی و مهمی را در جذب مخاطب ایفا می‌کند. پس می‌توان گفت، طراحی بیش از هر عاملی فروش و همین‌طور استقبال مخاطبان از محصولات یک کارخانه را به دنبال دارد. در ابتدا، مخاطبان باید از ظاهر یک محصول رضایت پیدا کنند تا در مرحله بعدی به دنبال فناوری‌های محصول بروند.


اپل، شرکت پیشرو در جذب مخاطب
آمارهای جهانی نشان می‌دهد که شرکت اپل به‌دلیل طراحی‌های متفاوت و متنوع، رتبه اول جذب کاربران را در میان سایر شرکت‌ها و کارخانه‌ها به خود اختصاص داده است. بنابراین عجیب و دور از ذهن نخواهد بود اگر اپل هزینه‌های قابل توجهی را در مراکز طراحی مربوط به فناوری‌های روز سرمایه‌گذاری کند تا همچنان در صدر شرکت‌های جذب مخاطب قرار داشته باشد.


طراحی مدل‌های زنانه
موضوع طراحی محصولات فناوری تا جایی با اهمیت است که اکثر شرکت‌های سازنده تبلت، لپ‌تاپ، تلفن همراه، اسمارت فون و...، محصولاتی را با عناوین «دخترانه» تولید کرده‌اند. برای مثال تاکنون لپ‌تاپ یا تلفن‌های همراه مختلفی با رنگ‌های شادی که مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته، تولید و روانه بازار شده است. جالب است بدانید حتی کیف‌های لپ‌تاپ یا محافظ‌های گوشی و تبلت دخترانه نیز برای جذب بیشتر مخاطبان طراحی شده است.


تکنولوژی در طراحی خلاصه می‌شود یا نوآوری؟
«مت واینبرگر»، یکی از کارشناسان مطرح عرصه فناوری می‌گوید: «متاسفانه این روزها در حال فراموشی معنای حقیقی تکنولوژی، نوآوری و فناوری هستیم و بیش از هر چیزی به درآمدزایی اهمیت می‌دهیم، چرا کارخانه X باید چندین محصول را بدون هیچ‌گونه تفاوت یا تغییری در برنامه، اپلیکیشن یا سایر موارد در چندین مدل روانه بازار کند و تنها ظاهر محصول خود را تغییر دهد؟ فناوری و تکنولوژی در زندگی ما چه نقشی دارند؟ آیا فناوری به‌دلیل بهره‌وری بیشتر در فعالیت‌های روزانه و حرفه‌ای وارد زندگی ما نشده است؟ در اینجا، زمانی که در مورد تکنولوژی صحبت می‌کنیم، معنای کلمه اختراع متغیر می‌شود، اما باید گفت، رمز موفقیت شرکت‌هایی که در ساخت وسایل ارتباطی فعالیت دارند در نوآوری و همین‌طور ارائه برترین محصول تعریف می‌شود.»


زمان سکوت تکنولوژی فرا خواهد رسید
در 10 سال اخیر، برترین و مفیدترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها ساخته و روانه بازار شده‌اند، اما زمانی فرا خواهد رسید که تکنولوژی دیگر رشد و پیشرفت امروزی را نخواهد داشت و همه‌چیز تبدیل به ریتمی ساکن و معمولی می‌شود. در آن روز باید به دنبال راه‌حل دیگری بود.
کارشناسان حوزه فناوری معتقدند، طراحی در آن روز می‌تواند حربه خوب و مناسبی برای گریز از سکون باشد.