مادربوردهای جدید ایسوس  به بازار ایران معرفی شدند

دنیای اقتصاد: ایسوس از مادربوردهای جدید سری ۹ ایسوس خود رونمایی کرد. مادربورد‌های جدید ایسوس شامل سه رده کلی مادربورد‌های سری Z، سری نظامیSabertooth و Maximus VII (سری گیمینگ) است. مدیر روابط عمومی ایسوس در توضیح بیشتر در مورد مادربوردهای سریz گفت ۵ -WAY OPTIMAZATION که در واقع نسل جدید و بهبود یافته نسل گذشته خود است، همراه با نسل پنجم پردازشگرهای هوشمند دوگانه، این نسل از مادربورد‌های ایسوس را کامل‌تر کرده است.

ایسوس برای این دو فناوری انحصاری خود، ۵ رکن اصلی را در نظر گرفته است که شامل TPU,EPU,Fan Xpert۳,DIGI+Power و ویژگی جدید Turbo App است. Turbo App در واقع نوآوری ایسوس برای اجرای هرچه سریع‌تر و بهتر نرم‌افزار‌های مختلف است که کاربر می‌تواند از طریق AI Suite ایسوس، نرم‌افزار مورد نظر خود را انتخاب کرده و تنظیمات مربوط به کارآیی، شبکه و صدای هر نرم‌افزار را به‌طور جداگانه تغییر دهد.

به گفته کشاورز تعبیه سوکت‌های فن pwdldc روی نسخه جدید Fan Xpert ۳ که موجب افزایش سرعت فن‌ها خواهد شد از ویژگی‌های این مادربوردهای جدید است.

فناوری TPU ایسوس نیز به‌منظور افزایش کارآیی قطعات و اورکلاکینگ در مادربوردهای جدید این خانواده مورد استفاده قرار گرفته است.

EPU نیز فناوری اختصاصی ایسوس در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. اما یکی از ویژگی‌های جدید که فقط در مادر بورد‌های سری ۹ ایسوس می‌توان یافت، نسخه نهایی SATA Express و سوکت M.۲ است.

در واقع SATA Express نسل جدید و ارتقا یافتهSATA است که نرخ تبادل اطلاعات در آن تا ۱۰ Gb/s است. همچنین ایسوس برای اولین بار برای مادربورد‌های سری ۹ کیس ویژه‌ای را عرضه کرده است که قابلیت نصب دوکارت توسعه‌دهنده M.۲ یا دو پورت mSATA یا دو حافظه ۲/۵ اینچی SATA یا HDD را دارا است.

در زمینه بازی‌های کامپیوتری نیز ایسوس برای سری گیمینگ امکانات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. سه ویژگی Turbo APP Turbo LAN وCrystal Sound ۲ ازجمله این فناوری‌ها است. به گفته کشاورز ASUS HomeCloud نیز نسل جدید سرویس ابری ایسوس با قابلیت‌های ویژه‌ای است که به واسطه این فناوری، کاربر می‌تواند توسط یک منبع ذخیره‌سازی، سرویس ابری اختصاصی برای خود راه‌اندازی کند.