رشد بازار شارژرهای همراه

دنیای‌اقتصاد: طی یکی دو سال اخیر و در پی رشد تعداد کاربران تبلت، گوشی‌های هوشمند و سایر کالاهای دیجیتالی پرتابل، نیاز به یک منبع انرژی جانبی نزد کاربران به وجود آمده است. منبع انرژی یدکی که هنگام اتمام شارژ به کمک کاربران آمده و دستگاه آنها را مجددا برای کار آماده می‌کند.

دستگاهی که اکنون در بازار با نام شارژر همراه و برند، مدل و طراحی‌های گوناگونی وجود دارد و بازار پرمخاطبی نیز دارد.

به گفته فعالان بازار، رشد بازار این دستگاه‌ها در حدی بوده است که اکثر برندهای تولیدکننده تجهیزات جانبی یا کالاهای کامپیوتری به تولید و عرضه این کالاها روی آورده‌اند.

آنها می‌گویند اگرچه اکثرا تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند جدید دارای باتری‌های پرقدرتی هستند که بیش از هشت ساعت شارژ نگه می‌دارند، اما این مدت شارژدهی معمولا برای کاربری‌های معمولی است و در صورتی که کاربران نسبت به دانلود و نصب نرم‌افزارهای خاصی اقدام کنند یا با دستگاه عملیات ویژه‌ای انجام دهند، مدت شارژدهی باتری کوتاه‌تر خواهد بود.

به گفته آنها با توجه به این موضوع نیاز به شارژرهای همراه برای اکثر کاربران تبلت و گوشی حس می‌شود.‌

یکی از فعالان بازار کامپیوتر پایتخت در این باره می‌گوید علاوه‌بر کاربران تبلت و فبلت و گوشی‌های هوشمند اکثر عکاسان، کاربران لپ‌تاپ و سایر کالاها به استفاده از شارژرهای همراه روی آورده‌اند. زیرا این دستگاه‌ها کاربری آسانی داشته و انرژی مورد نیاز کاربر را در اختیارش می‌گذارند.

یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر هم با تایید این موضوع گفت: با توجه به نیاز کاربران برندهای گوناگونی که اکثرا چینی هستند به تولید و عرضه دستگاه‌های شارژر همراه روی آورده‌اند و به همین دلیل تنوع این کالا در بازار داخلی زیاد است.

به گفته این فعال بازار در حال حاضر در بازار داخلی برندهای HuntKey، Energizer، Power Bank، Mipow و برندهای دیگری به عرضه شارژرهای همراه پرداخته‌اند که شارژرهای این برندها قیمتی حدود ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دارد.

به گفته این فعال بازار البته برندهای دیگری نظیر فیلیپس، اچ‌تی‌سی و.... در بازار موجودند که شارژرهای همراه آنها قیمت گران‌تری دارند. این شارژرها معمولا دستگاه را ظرف یک ساعت دوباره شارژ کرده که البته میزان نگهداری شارژ کاملا به استفاده از دستگاه برمی‌گردد.

این فعال بازار افزود: با رشد بیشتر استفاده از تبلت‌ها و فبلت‌ها و همچنین گوشی‌های هوشمند موبایل این کالا بازاری پررونق‌تر خواهد داشت.