اولترابوک فوق باریک با بدنه آلومینیومی
دنیای‌اقتصاد- سونی از پیشگامان ارائه محصولات با طراحی خاص و زیبا است. این برند در ماه‌های قبل اولترابوکی ظریف با بدنه آلومینیومی به بازار عرضه کرده است.
این اولترابوک که با نامVAIO T۱۳۱۲۶CX به بازار عرضه شده است به پردازنده Intel Core i۵ ۳۳۱۷U با سرعت پردازش ۷/۱ گیگاهرتز، قابل ارتقا تا ۶/۲ گیگاهرتز مجهز است.
این اولترابوک همچنین دارای ویژگی‌های دیگری چون برخورداری از رم چهار گیگابایتی و هارددیسک ۱۲۸ گیگابایتی از نوع پرسرعت SSD است. کارت گرافیک نصب شده روی این اولترابوک هم
Intel HD Graphics ۴۰۰۰ است.
این اولترابوک دارای صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی لمسی با وضوح تصویر ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل مجهز است.
اولترابوک مذکور بدنه‌ای آلومینیومی دارد که موجب شده است این اولترابوک در رده سبک وزن‌های بازار قرار گیرد.
بهره‌مندی از وب‌کم ۳/۱ مگاپیکسلی HD با حسگر Exmor برای کامپیوتر و میکروفون، اسپیکرهای پرقدرت داخلی استریو، تاچ‌پد مالتی تاچ با قابلیت کلیک، بلوتوث و کارتخوان از دیگر قابلیت‌های این نوت‌بوک ظریف و سبک است.
از لحاظ پورت و امکانات ارتباطی هم این اولترابوک ۳/۱۳ اینچی به پورت‌های HDMI، VGA، پورت شبکه Ethernet، پورت شبکه LAN، وای‌فای، پورت‌های USB ۳.۰ و USB ۲.۰ مجهز است.
در مورد باتری هم باید بگوییم که VAIO T۱۳۱۲۶CX به باتری ۶ سلولی با قابلیت کارکرد مداوم ۵/۵ ساعت مجهز شده است. سیستم‌عامل این اولترابوک هم نسخه ۶۴ بیت از سیستم‌عاملMicrosoft Windows ۸است.
اولترابوک ۶۰/۱ کیلوگرمی سونی با ابعاد ۳۲۳×۲۲۶×۱۸ میلی‌متر قیمتی در حدود سه میلیون و ۱۴۵ هزار تومان دارد.