دنیای‌اقتصاد- این روزها با توجه به تنوع بالای تجهیزات جانبی کامپیوتر مانند موس، کیبورد، وب‌کم و... انتخاب این کالاها به سادگی قبل نیست و باید زمان زیادی صرف تحقیق و بررسی آنچه قصد خرید آن را داریم کنیم.
چراکه حالا باید از میان نمونه‌های مختلف این کالاها نظیر موس و کیبوردهای بی‌سیم، گیمینگ، معمولی، موس‌های مخصوص نوت‌بوک و... یک نمونه مناسب خود را انتخاب کنیم. همچنین این اواخر کاربران به این موضوع پی برده‌اند که موس‌های غیراستاندارد که اکثرا با برندهای متفرقه یا بدون مارک به بازار عرضه شده‌اند باعث بروز مشکلاتی نظیر دردهای عضلانی و... می‌شوند. به همین دلیل طی یکسال اخیر، میزان تقاضا برای نمونه‌های غیراورجینال موس تا حدودی نسبت به قبل کاهش یافته است. ضمن اینکه سهم فروش برندهایی نظیر فراسو نیز رشد قابل توجهی کرده است.
در کنار این اتفاق، عرضه نمونه‌های ارزان و میان قیمت موس از سوی برندهای مطرح موجب شده است تا بازار به سمت این برندها رود.
فعالان بازار، برندهای A۴TECH، جنیوس و لاجیتک را از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای بازار ماوس در ایران معرفی کردند. همچنین براساس گزارش باشگاه فعالان آی‌سی‌تی که زیر نظر شرکت فراسو به گردآوری و ارائه اطلاعات آماری از فروشگاه‌های عضو می‌پردازد، سه برند فراسو، a۴tech و جنیوس به‌طور جدی در حال رقابت برای قرار گرفتن در صدر لیست برترین‌های بازار ماوس هستند و برند فراسو توانسته است با کسب ۳۷ درصد از سهم محبوبیت بازار ماوس در رتبه نخست محبوب‌های بازار این کالا بایستد. پس از آن برند A۴TECH با کسب ۶/۲۰ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. باشگاه فعالان آی‌سی‌تی همچنین برند جنیوس را با کسب سهم محبوبیت۳/۱۵ درصد سومین برند محبوب در بازار ماوس معرفی می‌کند.

وارداتی‌های مطرح اما ارزان پرفروش‌ترند