آمارها نشان داده که در طول سه ماهه چهارم سال 2013 بیش از 50 درصد گوشی‌های هوشمند فروخته شده در بازار آمریکا را گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید تشکیل داده است.
به گزارش خبرگزاری موبنا، بر اساس بررسی‌های جدید، سیستم‌عامل iOS در طول سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۳ توانست ۴۳ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا را به خود اختصاص دهد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با کاهش ۹/۹ درصدی همراه شده است. در این بازار سیستم‌عامل ویندوز فون توانست با سهم پنج درصدی جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد و نسبت به سال گذشته با ۱/۲ درصد افزایش همراه شده است. بلک‌بری هم در بازار آمریکا با چهار درصد سهم جایگاه چهارم را دارد و سیمبیان با ۳/۰ درصد سهم در جایگاه پنجم جدول قرار گرفته است.
عرضه نرم‌افزار امنیتی رایگان موبایل از سوی اینتل
مدیرعامل اینتل اعلام کرد این شرکت قصد دارد بخش‌های جدیدی را در حوزه راهکارهای امنیتی McAfee عرضه کند و در این راستا می‌کوشد طی چند ماه آینده نرم‌افزارهای ضدویروس رایگان را مخصوص کاربران موبایلی ارائه دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار نیوز، اینتل در حوزه نرم‌افزارهای ضدویروس خود شرکت McAfee به عنوان یکی از زیرمجموعه‌هایش را کنار گذاشت و با معرفی سری جدیدی از این نرم‌افزارها سعی کرد به رفتارهای غیرعادی «جان مکافی» ( John McAfee) بنیان‌گذار این شرکت پاسخ دهد.
مکافی شرکت نرم‌افزارهای امنیتی خود را در سال ۱۹۹۲ تاسیس کرد، اما پس از گذشت دو سال این شرکت را ترک کرد و از آن زمان تاکنون سهام خود را در این شرکت نرم‌افزاری می‌فروشد. در این سال‌ها او رفتارهای عجیبی از خود نشان داده و تئوری‌های فراوانی برای جلوگیری از فعالیت دیگر شرکت‌ها در این زمینه مطرح کرده است.
اما اینتل در سال ۲۰۱۱ میلادی با پرداخت ۶/۷ میلیارد دلار شرکت نرم‌افزارهای امنیتی McAfee را خریداری کرد. بنیان‌گذار شرکت McAfee در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر حذف نام «مکافی» برای تولید نرم‌افزارهای امنیتی توضیح داد: «بسیار خوشحال می‌شوم اگر اینتل نام من را از روی بدترین نرم‌افزارهایی که در کره زمین تولید می‌شود، حذف کند».
«برایان کرزانیچ» ( Brian Krzanich) مدیرعامل اینتل همچنین اعلام کرد که شرکت اینتل قصد دارد بخش‌های جدیدی را در حوزه راهکارهای امنیتی McAfee عرضه کند و در این راستا می‌کوشد طی چند ماه آینده نرم‌افزارهای ضدویروس رایگان را مخصوص کاربران موبایلی ارائه دهد. کرزانیچ گفت: «حفظ و پشتیبانی هویت دیجیتالی کاربران از طریق ابزارها و دستگاه‌های موبایلی یکی از مهم‌ترین اهداف ما محسوب می‌شود».