رشد درآمد  اوراکل انتظارات را برآورده نکرد
همکاران سیستم- شرکت اوراکل موفق شده است سه ماهه اول سال مالی خود را با رشد درآمدی ۲ درصدی و کسب یک درآمد 37/8 میلیارد دلاری به پایان برساند.
به گزارش وب‏‌سایت رویترز، شرکت اوراکل اعلام کرده است سه ماهه منتهی به ۳۱ آگوست امسال را با رشد درآمدی ۲ درصدی به پایان رسانده است.گزارش درآمدی اوراکل نشان می‌‏دهد سود این شرکت با ۸ درصد رشد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به 19/2 میلیارد دلار رسیده است.
شرکت اوراکل درآمد کلی خود را در این دوره ۳۷/۸ میلیارد دلار اعلام کرده است. تحلیلگران پیش از این انتظار یک درآمد ۴۸/۸ میلیارد دلاری برای اوراکل داشتند، اما برخلاف پیش‌‏بینی‏‌ها رشد درآمدی اوراکل در این دوره از ۲ درصد فرا‌تر نرفت. عدم تحقق این انتظارات باعث شد ارزش هر سهم اوراکل در بازار بورس با ۵/۳ درصد کاهش به ۶۸/۳۲ دلار برسد.
اوراکل اعلام کرده است درآمدهای حاصل از فروش نرم‏‌افزارهای جدید و نرم‏‌افزارهای تحت وب این شرکت با ۴ درصد رشد به ۷/۱ میلیارد دلار رسیده است. درآمدهای بخش سخت‌‏افزارهای این شرکت نیز با ۱۴ درصد کاهش در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۶۶۹ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که اوراکل قبلا پیش‌‏بینی کرده بود در این بخش شاهد رشد ۲ درصدی یا افت درآمدی ۶ درصدی خواهد بود.
شرکت اوراکل در سال ۲۰۱۰ حدود ۶/۵ میلیارد دلار از سرمایه خود را صرف خرید شرکت سان میکروسیستم کرد و به کمک این شرکت بخش سیستم‏‌های سخت‏‌افزاری خود را گسترش داد.