تبلت‌های جدید برای کاربران مختلف
دنیای‌اقتصاد- شرکت HP گویا تصمیم دارد حضور پررنگ و فعالی دربازار انواع تبلت داشته باشد. به همین دلیل هم هست که این شرکت به تازگی چند مدل تبلت جدید را به بازار معرفی کرده است تا سهم خودش را از بازار افزایش دهد.
این تبلت‌ها با مدل‌های Slate ۷ Extreme،Slate ۸ Pro ، Slate ۷ HD و ۱۰ HD به بازار معرفی شده‌اند. تبلت ۷ اینچی Slate ۷ Extreme با قیمت
۱۹۹ دلاری به بازار عرضه می‌شود و امکانات مختلفی مانند پشتیبانی از قلم، پردازنده چهارهسته‌ای تگرا ۴، رم یک گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی به همراه اسلات کارت حافظه microSD را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید ۴.۲.۲ جیلی بین است.
تبلت مدل Slate ۸ Pro هم دارای صفحه نمایش ۹/۷ اینچی است که تصاویر را با وضوح ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. مدل Slate ۷ HD و ۱۰ HD که قیمت آنها هنوز مشخص نیست دارای سیستم عامل آندروید ۴.۲ هستند. پردازنده این دو تبلت از نوع تگرا ۴ از شرکت Nvidia بوده و صفحه نمایش آنها تصاویر را با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل نمایش می‌دهند.
شرکت HP همچنین تبلت جدید دیگری با نام Omni ۱۰ را هم به بازار معرفی کرده است که دارای سیستم‌عامل ویندوز است. این تبلت ویندوزی مبتنی بر پردازنده Intel Bay Trail بوده و از سیستم‌عامل ویندوز ۱/۸ بهره می‌برد. صفحه نمایش این دستگاه تصاویر را با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل نمایش می‌دهد. این تبلت دارای قابلیت‌هایی مانند ۲ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی است. با این حال اما شرکت HP هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این تبلت را اعلام و منتشر نکرده است.