نیمی از عمر تبلت‌ها صرف تفریح می‌شود
بر اساس نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز تحقیقاتی گارتنر، حدود نیمی از زمان اختصاص داده شده به نمایشگر رایانه‌های لوحی صرف تفریح و سرگرمی می‌شود که از جمله آن می‌توان به انجام بازی یا مطالعه کتاب اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، گارتنر در گزارش جدید خود اعلام کرد که مابقی زمان صرف شده با تبلت‌ها در ۲۶ درصد موارد به استفاده از ابزارهای ارتباطی اختصاص می‌یابد که از جمله آنها می‌توان به ارسال پست الکترونیکی یا سر زدن به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.
همچنین در ۱۵ درصد مواقع کاربران با رایانه لوحی خود فعالیت تولیدی از جمله تدوین فایل‌های ویدئویی یا نوشتن مطلب روی وبلاگ انجام می‌دهند. همچنین گفته شده است که در ۹ درصد موارد هم کاربران با رایانه لوحی به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود می‌گردند؛ از جمله سر زدن به سایت‌های خبری، بررسی سایت‌های اعلام وضعیت آب و هوا و استفاده از سرویس‌ها و محصولات تحقیقاتی.
«میک اشریچ» ( Meike Escherich) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «در بین فعالیت‌های مختلفی که کاربران روی رایانه‌های لوحی انجام می‌دهند، ابزارهای تفریح و سرگرمی با اختلاف فاحش بیشترین سطح علاقه‌مندی آنها را تشکیل می‌دهد و مردم معمولا در آن واحد چند دستگاه را به صورت همزمان استفاده می‌کنند. بنابراین کار در حال ورود به فضای چندکاربردی روی چند نمایشگر هستند».
این مطالعه در ژوئیه ۲۰۱۳ روی ۷۲۶ کاربر آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی که صاحب رایانه لوحی بودند، انجام شد.
در پایان بررسی مشخص شد هر کاربر به طور میانگین روزانه ۴ ساعت را برای انجام کارهای شخصی خود در مقابل نمایشگر دستگاه‌های هوشمند از جمله رایانه‌های لوحی، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی به سر می‌برد. این رقم به‌جز زمانی بوده است که کاربران در طول روز به گیرنده تلویزیون، کنسول‌های بازی، دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی و دستگاه‌های قابل حمل پخش موسیقی اختصاص می‌دهند.