یک دوربین جیبی ارزان قیمت
دنیای اقتصاد- شرکت Nikon که سال‌ها است در صنعت ساخت دوربین و تجهیزات عکاسی فعالیت می‌کند، به‌تازگی جدیدترین محصول خودش را به بازار معرفی کرده است.
این محصول جدید یک دوربین عکاسی دیجیتال با مدل Coolpix S۰۲ است که در واقع نسل جدید دوربین ارزان قیمت Coolpix S۰۱ است که سال گذشته به بازار عرضه شد. مدل جدید کیفیت بهتری در عکاسی و فیلمبرداری در اختیار کاربرانش قرار می‌‌دهد.
Coolpix S۰۲ یک دوربین جیبی کوچک از خانواده دوربین‌های Point and Shoot است که وزن بسیار کمی هم دارد. این دوربین بسیار کوچک دارای یک لنز با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا ۳ برابر است و ابعاد آن به قدری کوچک طراحی شده است تا در کف دست قرار بگیرد.
این دوربین ۱۸۰ دلاری جدید Nikon دارای یک حسگر ۲/۱۳ مگاپیکسلی CMOS است و از صفحه نمایش ۷/۲ اینچی لمسی بهره می‌برد. لنز این دوربین از نوع ۹۰-۳۰ میلی‌متری است و قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
از آنجا که این دوربین بسیار کوچک است، فضایی برای باتری جداشدنی یا اسلات کارت حافظه برای افزایش میزان حافظه ذخیره‌سازی ندارد. با این اوصاف تنها فضای در دسترس کاربران برای ذخیره تصاویر و ویدئوها، حافظه داخلی این دوربین با ظرفیت ۳/۷ گیگابایت است.
شرکت Nikon اعلام کرده است که دوربین جدید Coolpix S۰۲ را از ماه سپتامبر و با رنگ‌های متنوعی مانند نقره‌ای، سفید، صورتی و آبی به بازار عرضه می‌کند.