Panasonic ایده‌هایی برای زندگی

زمان و محل تاسیس: ماه مارس سال ۱۹۱۸ - منطقه KADOMA در اوزاکای ژاپن

مدیر: فامیو اهتسابو

محصولات: تلویزیون - تلفن - کامپیوتر - دوربین دیجیتال

درآمد سالانه: ۱۳۷/۸میلیارد ین تا پایان سال ۲۰۰۶

تعداد کارکنان: ۳۳۴۴۰۲ نفر تا پایان سال ۲۰۰۶

آدرس وب سایت: www.panasonic.com

شعار تبلیغاتی: ایده‌هایی برای زندگی بازار دیجیتال - شرکت بزرگ و بین‌المللی Panasonic در سال ۱۹۱۸ با نام کارخانه الکتریکی Matsushita کار خود را آغاز کرد.

بالاخره در سال ۱۹۲۷ شرکت ژاپنی Matsushita مارک Panasonic را برای محصولات الکترونیکی خود انتخاب کرد. این شرکت در سال ۱۹۵۲ یک قرارداد همکاری‌های فنی با شرکت هلندی Philips امضا کرد که این قرارداد در سال ۱۹۹۳ لغو شده و به یک قرارداد امتیازی (License) محدود شد. Panasonic در سال ۱۹۸۳ اولین کامپیوتر خانگی خود را با نام JR-۲۰۰ به بازار معرفی کرد. سال ۲۰۰۳، همزمان معرفی شعار جهانی این شرکت با عنوان «پاناسونیک، ایده‌هایی برای زندگی» بود.

شرکت الکترونیکی Matsushita محصولات مختلف خود را شامل تلویزیون‌های Plasma، دستگاه‌های پخش DVD، تلفن رومیزی، پروژکتور، دوربین عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال، لپ‌تاپ‌های با مارک Toughbook و تجهیزات استریو خانگی را با برند Panasonic به بازار جهانی عرضه می‌کند. نام Panasonic از دو بخش Pan به معنی همه و Sonic به معنی صدا تشکیل شده و دلیل این انتخاب به تولید اولین تجهیزات صدا و موسیقی توسط این شرکت مربوط می‌شود. شرکت Matsushita در سال ۲۰۰۴ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت الکترونیکی ژاپن انتخاب شد.

Panasonic که در میان شرکت‌های ژاپنی تولیدکننده لوازم و دستگاه‌های الکترونیکی، بزرگ‌ترین رقیب شرکت Sony است، در سال‌های اخیر با تولید محصولات مختلف به رقابت با شرکت‌های دیگری نظیر Toshiba، Hitachi و Minebea پرداخته است. علاوه‌بر اینها Panasonic دستگاه‌های ضبط و پخش موسیقی برای خودرو را هم تولید می‌کند. این محصولات اغلب با مارک OEM در بازار به فروش می‌رسند. تلویزیون‌ها و دوربین‌های دیجیتال این شرکت هم به ترتیب با برند Viera و Lumix در بازار عرضه می‌شوند. از طرفی شرکت Panasonic Avionics یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ Panasonic، محصولات سرگرمی دیجیتال مسافران شرکت‌های هوایی مانند بوئینگ و ایرباس را تولید می‌کنند. این محصولات شامل موسیقی و فیلم‌های دیجیتال، بازی‌های ویدئویی، نقشه راه‌ها، فروشگاه آنلاین و برنامه‌های تلویزیون ماهواره‌ای هستند.