طبق آخرین آمار اعلامی از سوی شرکت فناو‌ری اطلاعات در حال حاضر تعداد ۶۶۵ مدرسه در تهران و ۵۸۲ مدرسه در دیگر استان‌ها به شبکه‌ متصل شده‌اند. علی‌اکبر کرم‌بیگی، مدیر روابط عمومی‌ و امور‌بین‌الملل شرکت فناوری اطلاعات - در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این آمار اظهار کرد: بر اساس طرح اتصال مدارس به شبکه ملی اینترنت قرار است تا انتهای سال ۸۶، هفت هزار مدرسه و تا پایان برنامه چهارم توسعه ۵۰ هزار مدرسه به شبکه متصل شوند.

به گفته او علاوه بر تعداد مدارس متصل شده به شبکه‌، تعداد زیادی مدرسه نیز تاکنون امکان سنجی شده‌اند که امکان‌سنجی ۱۳۴۷ مدرسه برای اتصال به شبکه مثبت بوده است.

کرم‌بیگی، بابیان این که با اجرایی شدن این طرح، تبادل اطلاعات میان مدارس از جمله درس‌ها، برنامه‌ها و بخش‌نامه‌ها به سادگی امکان‌پذیر خواهد شد، گفت: این اتصال در قدم اول با سرعت ۶۴ کیلوبایت بر ثانیه است که برای مدارس مناسب به نظر می‌رسد اما در مراحل بعد به سرعت ۱۲۸ کیلو بایت بر ثانیه نیز قابل ارتقا خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: این شبکه با کمک شرکت‌های PAP در آینده توسعه پیدا خواهد کرد و کار تدوین و روال آزمایش و تحویل پورت‌ها از طریق این شرکت‌ها صورت خواهد گرفت.

به گفته او برروی شبکه اتصال مدارس، سیستم مونیتورینگ و ترافیک‌سنجی هم دیده شده است و قابلیت ارتقای سرعت را نیز در صورت نیاز داراست.