مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران که مدت زیادی است خبر از پیش‌تولید گوشی تلفن‌همراه ملی توسط کارخانه متبوعش را اعلام کرده، بالاخره روز گذشته در گفت‌و‌گویی از بهره‌برداری خط تولید گوشی تلفن‌همراه طی دو هفته آینده خبر داد. ابراهیم مطلع که اظهارنظر رسمی در زمینه تولید گوشی تلفن‌همراه را به زمانی مناسب موکول می‌کرد، پس از دو ماه سکوت اعلام کرد که خط تولید گوشی تلفن‌همراه کارخانجات مخابراتی ایران موسوم به «ITMC» به صورت اولیه راه‌اندازی و تولید آزمایشی آن نیز آغاز شده است.

مطلع که پیشتر از برنامه‌ریزی برای تولید ۵ مدل گوشی خبر داده بود، عرضه ۳مدل گوشی در فاز نخست تولید را رسما اعلام و از مردم درخواست کرد که نام‌های پیشنهادی خود را برای گوشی ملی اعلام کنند.به نظر می‌رسد مدیران کارخانجات مخابراتی ایران طی این مدت به خوبی سرگرم راه‌اندازی خط تولید گوشی بودند که انتخاب نام برای محصولات جدیدشان را فراموش کرده‌اند.

قرار است گوشی‌های تولیدی ITMC، با قیمت ۵۰ تا ۲۵۰هزار تومان به بازار عرضه شود.

مدت زنگ خوردن تلفن‌همراه در هزینه تاثیر ندارد

در حالی که برخی از مشترکان تلفن‌همراه اعتباری دولتی از کسر هزینه در هنگام برقراری تماس گله‌مندند، اما داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در این باره می‌گوید:‌ تا زمانی که کاربر مقصد پاسخ نداده باشد، سیستم شارژینگ (محاسبه زمان مکالمه) فعال نمی‌شود.

زارعیان همچنین گلچین شدن شماره‌های رند سیم‌کارت‌های اعتباری در مراکز پستی را رد کرد و گفت: شرکت مخابرات شماره‌های رند را از شماره‌های دیگر جدا کرده و در مزایده به فروش می‌رساند.

شش‌دهم درصد موبایل جهان در ایران فعال است

براساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد کاربران تلفن‌همراه در ایران بین ۱۷ تا ۱۹‌میلیون نفر است که این رقم حدود شش‌دهم درصد خطوط تلفن‌همراه در جهان برآورد شده.

گفته می‌شود، در‌حال‌حاضر ۳میلیارد خط تلفن‌همراه در جهان فعال است و در بین ۲۲۰کشور جهان ایران از لحاظ ضریب نفوذ رتبه ۱۳۵ و از لحاظ تعداد مشترکان رتبه ۳۳ را دارا است.