پرفروش‌‌های بازار سینمای خانگی

طبق اعلام فعالان بازار، طی یک‌سال اخیر استفاده از این کالا عمومی‌تر شده است و با ورود مدل‌های جدید و کاهش نرخ مدل‌های قدیمی‌تر بسیاری از افرادی که توانایی خرید نمونه‌های گرانقیمت این را ندارند به خرید مدل‌های قدیمی و ارزان قیمت‌تر انواع سینما خانگی روی می‌آورند. فعالان بازار، پاناسونیک، سونی، ال‌جی، سامسونگ و ... را از مارک‌های موجود این کالا در بازار معرفی می‌کنند و می‌گویند: در بین برندهای مذکور سینما‌خانگی‌های سونی و پاناسونیک در ردیف گرانقیمت و مرغوبترین و برندهای سونی و سامسونگ جزو پرفروش‌های بازار این کالا هستند.

البته ذکر لقب پرفروش برای برندهای سونی و سامسونگ به معنی کم فروش‌ بودن برندهای ال‌جی، پاناسونیک و ... در بازار نیست، بلکه درصد فروش سینما‌خانگی‌های سونی و سامسونگ به علت تبلیغات و خدمات پس از فروش گسترده بالاتر از سایر برندها است.

طبق اعلام فروشندگان بازار، نرخ سینما‌‌خانگی‌های ال‌جی، پاناسونیک و سامسونگ نسبت به یک ماه گذشته ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

در مقابل ورود مدل‌های جدید و پیشرفته سینما‌خانگی‌های جدید سونی، افت قیمت مدل‌های قدیمی‌تر این کالا را در پی داشته است. نمایندگی فروش شرکت سونی در این رابطه می‌گوید: محصولات صوتی و تصویری شرکت سونی که لقب گرانقیمت‌ترین و مرغوبترین لوازم بازار را به خود اختصاص داده‌اند از فروش بالایی برخوردارند. به همین دلیل شرکت مادر هر سه ماه یکبار با عرضه مدل‌های جدید به بازار اقدام به کاهش نرخ کالاهای قدیمی خود می‌کند که این اقدام تا حدودی قدرت رقابت این شرکت را با سایر رقبا افزایش می‌دهد.

طبق اعلام این نمایندگی، مدل‌های FX۹۰۰ و DZ۸۵۰ جدیدترین سینما‌خانگی‌های شرکت سونی هستند که طی یک ماه اخیر وارد بازار شده‌اند و به ترتیب با قیمت ۷۵۰هزار و ۵۲۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

مدل FX۹۰۶ نیز یکی از سینماهای خانگی قدیمی شرکت سونی است که تا حدود دو ماه پیش با قیمتی حدود ۷۸۰ تا ۸۰۰هزار تومان به فروش می‌رسید و اکنون قیمتی حدود ۷۵۰هزار‌تومان دارد.

نمایندگی فروش محصولات صوتی و تصویری پاناسونیک نیز مدل‌های HT۹۹۵ و RT۷۰ را جدیدترین سینما خانگی‌های پاناسونیک معرفی کرده و می‌گوید، مدل HT۹۹۵ در دو نوع WireLess (بی‌سیم) و معمولی به بازار عرضه شده‌اند که نوع بی‌سیم این سینما خانگی با قیمت ۶۳۰هزار تومان و نوع معمولی آن با قیمت ۵۳۰هزار تومان به فروش می‌رسند. قیمت مدل RT۷۰ نیز که قابلیت ضبط فیلم روی DVD را نیز دارد حدود ۶۸۰هزار تومان است.

مدل HT۸۰۵ نیز یک سینما‌خانگی قدیمی پاناسونیک است که با قیمتی حدود ۴۳۰ تا ۴۴۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

طبق اعلام نمایندگی فروش محصولات پاناسونیک، قیمت مدل‌های قدیمی این کالا با ورود مدل‌های جدید تغییری نکرده و ثابت مانده است.

نمایندگی فروش محصولات ال‌جی نیز مدل ۱۲۵۰ از سینما خانگی این شرکت را جدیدترین نمونه این کالا معرفی کرده که قیمتی حدود ۷۲۰ تا ۷۳۰هزار تومان دارد.

نرخ سینما خانگی‌های سامسونگ نیز در حدود ۳۰۰ تا ۷۰۰هزار تومان اعلام شده است که مدل HT-TQ۲۵ جزو پرفروش‌‌ترین‌های بازار این کالا است و قیمتی حدود ۳۰۰هزار تومان دارد.

فروشندگان بازار، به خریداران سینما خانگی توصیه می‌کنند، برای خرید این کالا به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کرده و این کالا را با گارانتی معتبر خریداری کنند و به این نکته توجه داشته باشند که تاریخ گارانتی از زمان خرید کالا در نظر گرفته شود. چرا که بسیاری فروشندگان تاریخ گارانتی را از زمان تولید کالا درج می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را برای خریداران به وجود می‌آورد.