پیش‌بینی عرضه 4/2 میلیارد دستگاه موبایل و رایانه‌ در سال 2013

تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی مجموع دستگاه‌های الکترونیکی عرضه شده در سراسر جهان شامل رایانه‌های شخصی، رایانه‌های لوحی و تلفن‌های همراه به ۴/۲ میلیارد دستگاه خواهد رسید. کارشناسان مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کردند که تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی مجموع دستگاه‌های الکترونیکی عرضه شده در سراسر جهان شامل رایانه‌های شخصی، رایانه‌های لوحی و تلفن‌های همراه به ۴/۲ میلیارد دستگاه خواهد رسید که این رقم گویای رشد ۹ درصدی عرضه جهانی ابزارهای الکترونیکی و رایانه‌ای نسبت به سال ۲۰۱۲ خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از سلولار - نیوز، پیش‌بینی شده است که عرضه جهانی دستگاه‌های الکترونیکی همچنان افزایش یابد و در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد دستگاه‌های الکترونیکی و رایانه‌ای که وارد بازار جهانی می‌شود به ۹/۲ میلیارد عدد برسد. البته باید در نظر گرفت که مجموع این دستگاه‌های متفاوت در کنار یکدیگر می‌توانند تا اندازه‌ای پیش‌بینی‌ها را تغییر دهند.

افزایش عرضه رایانه‌های لوحی ارزان‌قیمت و افزایش قابلیت‌ها و کارآیی آنها موجب شده است تمرکز بازار جهانی از رایانه‌های شخصی به رایانه‌های لوحی تغییر کند. «کارولینا میلانزی» (Carolina Milanesi) مدیر تحقیقات مرکز گارتنر در این خصوص گفت: «در حالی که همچنان کاربرانی وجود دارند که برای خود رایانه شخصی و رایانه لوحی را در اختیار گرفته‌اند به‌خصوص آنهایی که از هر دوی این دستگاه‌ها برای مصارف کاری و شخصی استفاده می‌کنند، اما باید اعتراف کرد که بیشتر کاربران از رایانه‌های لوحی رضایت بیشتری دارند و ترجیح می‌دهند آن را به مرکز همه فعالیت‌های رایانه‌ای روزانه خود تبدیل کنند».

این طور که پیش‌بینی شده است، طی سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی رومیزی و نوت‌بوک‌ها کاهش ۶/۷ درصدی را پیش‌رو خواهد داشت.