دنیای‌اقتصاد- شایعات مختلف درباره تلویزیون اپل همچنان ادامه دارد و این بار مجله آنلاین دیجی ‌تایمز که رابطه نزدیکی با کارخانه‌های آسیایی تولیدکننده محصولات اپل دارد، خبر داده است که این شرکت در حال ساخت تلویزیون اولترا HD با وضوح تصویر ۴K است که در پایان سال جاری میلادی یا ابتدای ۲۰۱۴ وارد بازار خواهد شد. قبل از این هم در ماه دسامبر ۲۰۱۲ گزارش شده بود که اپل در حال تولید تلویزیون است و همچنین تیم کوک، مدیرعامل اپل هم بارها اعلام کرده بود که بازار تلویزیون برای اپل جذاب است و در حال حاضر تلویزیون‌ها آنطور که باید پیشرفت نکرده‌اند.

دیجی تایمز گزارش کرده است که دو شرکت اپل و فاکسکان در حال مذاکره برای تولید تلویزیون هوشمند هستند. در ادامه این گزارش آمده که اپل همچنین به دنبال یک تامین‌کننده پنل‌های اولترا HD یا ۴K است تا بتواند پنل مورد نیاز خودش را به‌صورت انبوه تولید کند. همچنین گزارش شده که LG Display سفارش بزرگی را برای تولید پنل‌های ۴K دریافت کرده است و امیدوار است تولید انبوه آنها را از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز کند.

دیجی ‌تایمز معتقد است که اپل در اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۱۴ تلویزیون خود را معرفی خواهد کرد؛ تلویزیونی که انتظار می‌رود نسخه ویرایش شده سیستم‌عامل iOS روی آن نصب شود و از دستیار صوتی سیری و همچنین دستورات حرکتی هم پشتیبانی کند. در حال حاضر قیمت پنل‌های ۴K بسیار بالا است، اما اگر تولید آنها به‌صورت انبوه انجام شود قطعا قیمت آنها کاهش پیدا می‌کند. شرکت‌های مختلف از جمله LG، Sony، Sharp و Samsung هم در تلاش هستند تا تولید پنل‌های ۴K خودشان را افزایش بدهند.