دنیای‌اقتصاد- شرکت Canon که یکی از تولیدکنندگان بزرگ بازار جهانی دوربین و لوازم عکاسی دیجیتال است، به تازگی محصولات جدید و جالبی را به این بازار معرفی کرده است. در میان محصولات این شرکت معمولا دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای آن که اغلب اندازه‌های بزرگی هم دارند، در میان کاربران شناخته می‌شوند. در واقع این دوربین‌ها با وجود اندازه بزرگ می‌توانند عکس‌هایی با کیفیت را به کاربرانشان ارائه کنند. با این حال اما شرکت Canon به‌تازگی دوربین عکاسی حرفه‌ای DSLR جدیدی را معرفی کرده است که طبق ادعای مدیران این شرکت کوچک‌ترین دوربین DSLR جهان به حساب می‌آید.
این دوربین با مدل EOS Rebel SL۱ به بازار معرفی شده است و در واقع دو حرف SL در آخر نام آن به معنی super lightweight است. این دوربین مجهز به حسگر ۱۸ مگاپیکسلی از نوع Hybrid CMOS II است که تنها حدود ۴۰۰ گرم وزن دارد و می‌تواند از لنزهای سری EOS استفاده کند. ابعاد این دوربین برابر ۷/۲ در ۶/۳ در ۶/۴ اینچ است و قرار است با لنز جدیدEF-S ۱۸-۵۵mm IS STM به بازار عرضه شود. این دوربین دارای پردازشگر تصویر DIGIC ۵ بوده و نمایشگر آن هم لمسی است. این دوربین امکان عکاسی با حداکثر حساسیت ۲۵۶۰۰ را داشته و سیستم اتوفوکوس آن از ۹ نقطه همزمان پشتیبانی می‌کند. این دوربین عکاسی کوچک و حرفه‌ای امکان فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.
شرکت Canon اعلام کرده است که کوچک‌ترین دوربین DSLR جهان را در ماه آوریل با قیمت ۶۵۰ دلار برای بدنه و ۸۰۰ دلار با لنز به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.
علاوه بر اینها این شرکت برای آنکه در بازار رو به تهدید دوربین‌های عکاسی کامپکت سهم بیشتری را در اختیار بگیرد، دوربین جدیدی را با نامPowerShot SX۲۸۰ HS به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید آنقدر کوچک هست تا در جیب کاربران به راحتی جا شود و در عین حال لنزی با فاصله کانونی ۲۵ تا ۵۰۰ میلیمتر دارد.
لنز این دوربین امکان زوم اپتیکال تا 20 برابر را داشته و حسگر آن قابلیت عکاسی با وضوح تصویر 1/12 مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد. حسگر این دوربین از نوع CMOS بوده و از موتور پردازشگر تصویر DIGIC 6 بهره می‌برد. این دوربین مجهز به امکاناتی مانند Wi-Fi، امکان ضبط ویدئو full HD با سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه، میزان حساسیت بین 80 تا 6400، عکاسی در نور کم، عکاسی در حالت سریع با سرعت 14 فریم بر ثانیه و پشتیبانی باتری از ثبت 260 عکس در حالت Eco و البته یک نمایشگر LCD سه اینچی و GPS بهره می‌برد. این دوربین جدید هم قرار است در دو رنگ قرمز و سیاه از ماه آینده میلادی با قیمت 330 دلار به فروش عمومی برسد.