منازعه گوگل و دولت آمریکا بر سر دسترسی بی‌اجازه کاخ سفید به اطلاعات شخصی کاربران، بیش از پیش تشدید شده است. به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، گوگل که تا به حال با درخواست‌های دولت آمریکا برای دسترسی سریع و بی دردسر به اطلاعات شخصی کاربران همکاری می‌کرد، با بالا گرفتن تعداد این درخواست‌ها قصد مقاومت دارد زیرا نگران از دست دادن اعتبار خود در برابر کاربرانش است.

درگیری دو طرف سرانجام کار را به دادگاه کشانده و گوگل در این زمینه شکایتی را تنظیم کرده است . به نظر می‌رسد که این اولین باری است که یک شرکت بزرگ فعال در حوزه آی تی برای مقابله با درخواست‌های بی‌پایان دولت آمریکا به منظور دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران از آن شکایت می‌کند.

مقاومت بی سابقه گوگل در برابر دولت آمریکا با استقبال و حمایت سازمان‌های مدنی مدافع حقوق کاربران مواجه شده که معتقدند دولت به بهانه مقابله با تروریسم و تهدیدات فزاینده در برابر امنیت ملی قصد دارد حریم شخصی کاربران اینترنت را نقض کند.

گوگل ۵ مارس اعلام کرده بود که هزاران درخواست از سوی مقامات امنیتی آمریکا برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران بدون مجوز دادگاه دریافت کرده است و قصد دارد این درخواست‌ها را رد کند.