گوشی جدید و متفاوت مایکروسافت

اولین روز همایش «مایکروسافت تکملا ۲۰۰۷» در هتل رنسانس شهر بمبئی هند، با شگفتی بسیار همراه بود و حضار اطلاعاتی هرچند اندک از جدیدترین تکنولوژی‌های آینده مایکروسافت به دست آوردند. به گزارش موبایل نیوز: «درک اسنایدر»، مدیر تولید بخش کاربردهای همراه شرکت مایکروسافت، با معرفی جدید‌ترین گوشی مفهومی با نام oFone حضار را شگفت زده کرد.

این گوشی عجیب اصلا شبیه گوشی‌های دیگر نیست، چون انعطاف‌پذیر بوده و سه قسمت کشویی کاربردی دارد و صفحه نمایشگر آن مدور است. گوشی oFone در حالت معمولی دستگاهی باریک با قوس هایی ظریفی است که در قسمت بالای صفحه نمایشگری دایره شکل، و در قسمت پایین یک صفحه کلید دارد. به علاوه، دو صفحه کلید دیگر با همان ابعاد و شکل اولین صفحه کلید در زیر آن قرار دارند، که می‌توان آنها را بیرون کشید.

یکی از این سطوح یک صفحه کلید کامل با تمامی حروف الفبا، و علائم نوشتاری است، در حالی که دیگری مجهز به کلیدهای کنترل‌گر موسیقی و کلید چرخشی معمول در دیگر گوشی‌ها بوده و کلیدهای مخصوص دیگر نیز دارد. وقتی تمام صفحات مذکور را بیرون می‌کشید، دستگاه شما شبیه یک بومرنگ سه پر می‌شود، که مایکروسافت ادعا دارد آیرودینامیک است (عبور جریان هوا از اطراف آن به سادگی صورت می‌گیرد).

با استفاده از این سه صفحه کلید، همزمان سه نفر می‌توانند با این گوشی بازی کنند. شرکت مایکروسافت مدعی است که گوشی oFone کاملا قابل تغییر است. این بدان معنی است که شما می‌توانید دکمه‌های صفحه کلید را طبق شیوه خود و برای راحتی بیشتر هر کجای آن که بخواهید، قرار بدهید.