با فراهم شدن یکی از سرویس‌های ارزش افزوده SMSIRAN.com، امکان ارسال SMS بین‌الملل با یک سوم هزینه و یا کمتر نسبت به مخابرات فراهم شد. امیر اشتری، مدیرعامل SMSIRAN.com، از جمله خدمات این شرکت را ارسال SMS بین‌المللی به تمامی کشورهای دنیا از طریق اینترنت و یا موبایل ذکر کرد و گفت: استفاده از این سرویس برای ارسال SMS به برخی کشورها هزینه‌ها را تا یک سوم و یا

یک چهارم (متناسب با کشور مقصد) کاهش می‌دهد.

به گفته وی چنانچه فرد در داخل کشور زندگی می‌کند، کافی است در متن پیام، ابتدا شماره تلفن موردنظر را به صورت بین‌‌المللی و بدون ۲ صفر وارد کند و سپس با یک فاصله، متن پیام موردنظر نوشته شود و به شماره ۳۰۰۰۹۰۰ارسال شود.

برای نمونه در ارسال پیام از ایران به شخصی با شماره ۲۱۳۵۵۹۸۵ در کشور نروژ با کد ۰۰۴۷ باید متن «۴۷۲۱۳۵۵۹۸۵Salam» به عنوان پیام کوتاه نوشته و به شماره ۳۰۰۰۹۰۰ ارسال شود.

علاوه بر این چنانچه کاربر به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند علاوه بر موبایل از طریق سایت SMSIRAN.com اقدام به ارسال و دریافت SMS نماید.

اشتری در ادامه به سرویس smschat که برای اولین بار در ایران راه‌اندازی شده است، اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سرویس کاربران می‌توانند در خیابان، پارک، رستوران و در هر مکان و زمانی که امکان ارسال SMS وجود داشته باشد، به صورت گروهی یا خصوصی در اتاق‌های گفت‌وگو با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند.