یک مقام آگاه از بدهی ۲۰۰ میلیاردی مخابرات به زیرساخت خبر داد و گفت: این مبلغ در گذشته۷۰۰ میلیارد تومان بوده که با پرداخت بخشی از بدهی توسط مخابرات در دوره‌های پیشین، هم‌اکنون مخابرات ۲۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت بدهکار است. این مقام مطلع ادامه داد: گویا شرکت زیرساخت در نامه‌ای که در تاریخ ششم اردیبهشت ۹۰ برای مخابرات ارسال کرده، تا تاریخ بیستم اردیبهشت برای تسویه بدهی به این شرکت مهلت داده و اعلام کرده در غیر این صورت، به تدریج ارتباطات مخابرات را قطع می‌کند.

وی افزود: البته شرکت زیرساخت یک شرکت دولتی و حافظ منافع دولت و مردم است و قاعدتا در وهله نخست اقدام به قطع ارتباط مشترکان نمی‌کند، بلکه ابتدا ارتباطات پهنای باند مخابرات را قطع خواهد کرد که خیلی هم ممکن است لطمه‌ای به مشترکان نزند، اما برای مخابرات قابل توجه است.

وی در پاسخ به این سوال که به گفته مخابراتی‌ها مبلغ بدهی سال ۸۹ مخابرات به زیرساخت تسویه شده و احتمالا بدهی مورد نظر برای ماه‌های ابتدایی سال ۹۰ ناچیز است، گفت: اصلا هنوز برای ‌ماه‌های فروردین و اردیبهشت صورت حساب صادر نشده و اتفاقا‌ این بدهی از زمان خصوصی‌سازی مخابرات تا پایان سال ۸۹ و به عبارتی برای سال‌های ۸۹ و ۸۸ است.

این مقام مطلع توضیح داد: صورتجلسه‌ای که مخابراتی‌ها به آن اشاره دارند، وجود دارد اما اصلا صورتجلسه تسویه نیست؛ صورتجلسه‌ای است که در آن مبلغ بدهی را قبول کرده‌اند و گفته‌اند که به چه نحو بدهی‌هایشان را پرداخت خواهند کرد. این منبع آگاه افزود: در مجموع حداقل یک مورد بدهی در خصوص پهنای باند در تاریخ ششم اردیبهشت به مخابرات اعلام شده که مبلغ بدهی پهنای باند یک قسمتی از مجموع ۲۰۰ میلیارد بدهی است که به مخابرات اخطار داده شده بود که اگر تا بیست اردیبهشت تسویه نکند، پهنای باند اینترنت مخابرات به تدریج قطع خواهد شد.