رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تهران گفت: سهولت واردات غیرقانونی این کالای دیجیتالی باعث شده تا افراد به راحتی به خرید تلویزیون‌های غیراستاندارد و قاچاق در مرزهای کشور بپردازند. «ابراهیم درستی» با اشاره به عدم مبارزه جدی با قاچاقچیان کالاهای دیجیتالی در مبادی مرزی کشور به خبرنگار موبنا گفت: در حال حاضر در میان لوازم صوتی و تصویری کشور تلویزیون‌های ال سی دی بیشترین میزان قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر حدود۲۵ درصد بازار تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی کشور از مبادی غیرقانونی و به صورت قاچاق تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بیشترین تلویزیون‌های ال سی دی قاچاق از مبادی مرزی مریوان، بانه و کردستان روانه بازار می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تهران با تاکید بر اینکه کالاهای قاچاق به دلیل نداشتن خدمات پس از فروش هیچ تضمینی از لحاظ کیفیت ندارند، اعلام کرد: از آنجایی که اطمینانی به استانداردسازی لوازم دیجیتالی قاچاق مانند تلویزیون‌های LCD نیست، علاوه بر آسیب رساندن به سلامت مصرف‌کننده در صورت خرابی شامل هیچ‌گونه خدمات پس از فروشی نمی‌شود و این به ضرر مصرف‌کننده است.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری خواستار جلوگیری قاعده قاچاق LCD از سوی وزارت بازرگانی شد و تاکید کرد:

در صورت عدم نظارت در مرزهای کشور و عدم برخورد با فعالان غیرقانونی بازار این کالای دیجیتالی مانند بازار تلفن همراه مملو از کالاهای قاچاق و غیراستاندارد می‌شود.