ردپای آفیس در ویندوز فون7

مایکروسافت قصد دارد برخی امکانات نرم‌افزار اداری آفیس را به سیستم‌عامل ویندوز فون ۷ اضافه کند. به روزرسانی ویندوز فون ۷ بر این مبنا از اواخر سال‌جاری میلادی آغاز خواهد شد و هنوز زمان مشخصی برای تکمیل این فرآیند اعلام نشده است. از جمله تغییراتی که قرار است در سیستم‌عامل ویندوز فون ۷ ایجاد شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تسهیل ایمیل کردن پوشه‌های مختلف بر اساس اولویت، سازگار کردن نرم‌افزار اوت لوک با امکانات آفیس روی ویندوز فون ۷، تسهیل جست‌وجوی اینباکس ایمیل.

افزوده شدن امکانات نرم‌افزار Lync به سیستم‌عامل ویندوز فون ۷ که دسترسی به مسنجر، تماس‌های صوتی و ویدیویی و مکالمه کنفرانس را ساده تر می‌کند. همچنین پیش بینی می‌شود با توجه به خریداری شدن شرکت اسکایپ توسط مایکروسافت با پرداخت بیش از ۵/۸ میلیارد دلار امکانات چندرسانه‌ای ویندوز فون ۷ برای انجام مکالمه روی گوشی‌های مجهز به این سیستم‌عامل بیشتر شود.

مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که ظرف چند ماه آینده نسخه کلود نرم‌افزار آفیس موسوم به Office ۳۶۵ را هم به سیستم عامل ویندوز فون ۷ اضافه می‌کند. این سیستم عامل در بازار سیستم عامل‌های همراه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.