قائم‌مقام مدیرعامل تالیا از تلاش و برنامه‌ریزی این شرکت برای توسعه شبکه و افزایش تعداد مشترک این اپراتور تلفن همراه خبر داد. عباس شهیدزاده با بیان اینکه تالیا قصد دارد شبکه خود را توسعه دهد، اعلام کرد: زمان دقیق این توسعه‌ها مشخص نیست؛ ولی از برنامه‌های مهم تالیا است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری جدید در تالیا گفت: این اپراتور برنامه‌هایی را برای جذب سرمایه گذاری‌های جدید در تالیا انجام داده است، ولی هنوز به نتایج نهایی دست نیافته‌ایم.

وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران جدید در تالیا اعلام کرد: برای تالیا فرقی نمی‌کند که این سرمایه‌گذاران خارجی یا داخلی باشند و مساله مهم جذب سرمایه‌گذار جدید است.

شهیدزاده همچنین از ادامه مذاکرات با شرکت مخابرات ایران برای واگذاری سهام این شرکت خبر داد و اعلام کرد: در شرایط فعلی نتیجه نهایی این مذاکرات مشخص نیست.

تالیا اولین شبکه تلفن همراه اعتباری در کشور است که حدود یک میلیون مشترک در تهران و مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت دارد.

دورنمای توسعه شبکه تالیا پوشش دومیلیون مشترک و گسترش آنتن‌دهی به تمامی شهرها و نیز افزودن خدمات ویژه به مشترکین خود تا پایان سال ۸۸ بود.دریافت پیام صوتی، سرویس کنفرانس تلفنی، محدودیت تماس‌های ورودی و نمایش محدود پوشش شبکه از جمله خدمات ویژه سیم‌کارت‌های تالیا است.

بنابراین گزارش، مخابرات ایران برای کاهش دارایی و سرمایه‌اش از پروژه تالیا که در سال ۸۴ کلید خورد و قرار بود سالانه دو میلیون سیم‌کارت اعتباری در کشور واگذار کند، تصمیم به خرید سهام این شرکت گرفته و به دنبال واگذاری ۶ میلیون سیم‌کارت از طریق این شبکه است.