بازار دیجیتال- طی مدت اخیر در بازار زمزمه‌هایی در مورد افزایش میزان خرابی لپ‌تاپ‌های برند DELL به گوش می‌رسد. برخی از فعالان بازار معتقدند با توجه به این موضوع از میزان محبوبیت این برند در بازار کاسته شده و کاهش تنوع لپ‌تاپ‌های این برند طی ماه‌های گذشته گواه این ادعا است.

این درحالی است که عرضه کنندگان این برند در بازار لپ‌تاپ، خبر افزایش میزان خرابی لپ‌تاپ‌های برند DELL را تکذیب می‌کنند.

در این رابطه گفت‌وگویی با امیدی، مدیر فروش شرکت زیگورات تکنولوژی، یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های DELL در بازار داخلی داشتیم که می‌خوانید:

در بازار زمزمه‌هایی در مورد کاهش محبوبیت لپ‌تاپ‌های DELL به دلیل کاهش کیفیت این لپ‌تاپ‌ها به گوش می‌رسد. نظر شما در مورد این حرف و حدیث‌ها چیست؟

DELL برندی است که سال‌ها در صدر پرفروش‌های بازار قرار داشته است و تنوع مدل‌های این برند از سایر برندها بیشتر بوده. من این موضوع را قبول دارم که تنوع مدل‌های این برند در بازار طی مدت اخیر کاهش یافته است. ولی حرف و حدیث‌هایی که در مورد افزایش میزان خرابی‌های لپ‌تاپ‌های این برند را بر سر زبان انداخته‌اند، قبول ندارم.

پس دلیل کاهش تنوع لپ‌تاپ‌های شما چیست؟ تا همین پنج شش ماه گذشته تنوع لپ‌تاپ‌های شما بیش از ۳۰ مدل بود. اما اکنون این رقم به ۱۰ تا ۱۵ مدل کاهش یافته است.

بر اساس سیاست‌های خاص شرکت تولیدکننده این کاهش تنوع در مدل‌ها صورت گرفته است. شرکت DELL با توجه به نیاز بازار، تمرکز خود را روی برخی از مدل‌های خاص مانند سری INSPIRON که سری با قابلیت این برند است بیشتر کرده است. این را هم ذکر کنم که لپ‌تاپ‌های این سری که شرکت تولیدکننده روی آنها تمرکز کرده است قابلیت‌های فنی بالایی دارد و اگر یک خریدار بخواهد لپ‌تاپی با قابلیت‌های مشابه با برند‌های دیگر بخرد باید حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بیشتر هزینه کند.

برخی از فعالان بازار از سخت شدن شرایط واردات کالا، به ویژه لپ‌تاپ طی مدت اخیر خبر می‌دهند. شما در این زمینه مشکلی نداشتید؟ آیا این موضوع باعث کاهش عرضه لپ‌تاپ‌های DELL به بازار نشده است؟

شرایط واردات سخت‌تر از قبل شده است. ما در حال حاضر از مرحله حواله زدن تا ترخیص کالا با مشکل مواجه شده‌ایم. به طور کلی پروسه واردات کالا به شدت سخت شده است و این موضوع روی کار ما تاثیر زیادی گذاشته است.