همکاران سیستم- بر اساس تحقیقات بازار و پیش‌بینی کارشناسان در مورد فروش امسال نوت‌بوک‌ها، رایانه‌های لوحی و تلفن‌های همراه هوشمند، به نظر می‌رسد پس از ۳۰ سال شاهد پایان ترک‌تازی رایانه‌های شخصی خواهیم بود. رایانه‌های شخصی تاکنون در دنیا حرف اول را می زدند و این برای همه عادی بود، اما معادلات بازار در حال تغییر است. تغییری که گرایش بخش‌های مختلف فناوری، رسانه و بازار فروش را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

طبق آمار، در سال جاری ۴۲۵ میلیون رایانه لوحی (۳۷۵) و تلفن همراه هوشمند(۵۰) فروخته می‌شود. در حالی‌که سهم مجموع رایانه‌های شخصی ۳۹۰ میلیون خواهد بود: نوت‌بوک(۲۴۰) و رایانه‌های شخصی (۱۵۰).

سال ۲۰۱۱، تحت‌تاثیر پردازنده‌ها و سیستم‌عامل‌هایی خواهد بود که کاملا با آنچه در رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است.

امسال در واقع نقطه مقابل سال ۲۰۰۹ است. سالی که مردم متاثر از عرضه نوت‌بوک‌های گوناگون با امکانات ویژه باعث رونق بازار رایانه‌های شخصی شده بودند.بر اساس تحقیقات کالج مدیریت گرونبل، در حوزه صنعت امسال نیز رایانه‌های شخصی حرف اول را خواهند زد.

بر اساس آمار این موسسه از کشور فرانسه، فروش رایانه‌های لوحی و تلفن‌های همراه هوشمند با ۹ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۰ به ۷/۱۷ میلیارد یورو خواهد رسید.