دو دوربین کامپکت با قیمت ارزان و قابلیت‌های متنوع

بازار دیجیتال- شرکت Samsung به تازگی دو محصول جدید را به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی و عرضه کرده است. این دوربین‌های جدید از نوع کامپکت بوده و در دسته دوربین‌های ارزان‌قیمت قرار می‌گیرند.

دوربین‌های جدید این شرکت با مدل‌های PL۲۰ و ES۸۰ به بازار معرفی شده و به‌طور ویژه برای کاربران خانگی و مبتدی تولید شده‌اند. مدل PL۲۰ دارای حسگر ۱۴ مگاپیکسلی بوده و از یک لنز ۲۷ میلیمتری واید بهره می‌برد. این لنز امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین مجهز به لرزشگیر دیجیتال تصویر بوده و از امکان فیلمبرداری HD هم بهره می‌برد.

به این ترتیب، کاربران این محصول می‌توانند فیلم‌هایی با وضوح تصویر ۷۲۰ پیکسلی و سرعت ۲۴ فریم در هر ثانیه را ثبت و ذخیره کنند. این دستگاه دارای باتری لیتیومی قابل شارژ بوده و از قابلیتی به نام Smart Auto بهره می‌برد که به کاربرانش امکان تنظیم خودکار نور و حالت عکاسی را می‌دهد.این دوربین همچنین دارای تکنولوژی تشخیص چهره هم هست که امکان تشخیص ۱۰ چهره در یک قاب تصویر را به کاربرانش می‌دهد.

بد نیست بدانید که این دوربین کوچک و ارزان قیمت از امکانات جالبی مانند افزودن افکت‌های مختلف به عکس و یا امکان عکاسی

fish-eye هم بهره می‌برد. طبق اعلام Samsung، این دوربین قرار است از ماه مارس و با قیمت ۱۲۰ دلار به بازار عرضه و به فروش عمومی برسد.دوربین جدید دیگر این شرکت با مدل ES۸۰ به بازار معرفی شده است و امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دوربین بدنه‌ای سبک اما بزرگ‌تر از PL۲۰ دارد. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل را داشته و از لنز ۲۷ میلیمتری واید بهره می‌برد. این دوربین قابلیت فیلمبرداری نداشته و هیچ افکت جدیدی برای اضافه کردن به تصویر ندارد.

این محصول دارای لرزشگیر دیجیتال تصویر بوده و از تکنولوژی تشخیص چهره و بسته شدن چشم هم بهره می‌برد. این دوربین در رنگ‌های متنوع مشکی، نقره‌ای، صورتی و قرمز گوجه‌ای طراحی و تولید شده و قرار است از ماه آوریل آینده با قیمت ۱۰۰ دلار روانه بازار شود.