نایب‌رییس ارشد و مدیر منطقه‌ای خاورمیانه معتقد است استراتژی‌های جدید نوکیا به زودی اعلام می‌شود. کریس برام، نایب‌رییس ارشد و مدیر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای نوکیا گفت: نوکیا بیش از ۵ میلیون گوشی با سیستم‌عامل سمبین فقط در سه ماهه چهارم ۲۰۱۰ فروخته است. وی افزود: در عین حال بازی در صنعت موبایل تغییر کرده است و دیگر با فضای رقابتی فقط بین گوشی‌های موبایل مواجه نیستیم، بلکه همه چیز در یک اکوسیستم معنی پیدا می‌کند. اکوسیستمی که تولیدکننده گوشی موبایل، برنامه‌نویسان نرم‌افزار برای موبایل، اپراتورها، دارندگان محتوا، کسب‌وکارهای دیگر و از همه مهمتر کاربران گوشی موبایل با هم در ارتباط تنگاتنگ هستند.

برام ادامه داد : باید صبر کرد و دید چشم‌انداز جدید نوکیا پس از اعلان استراتژی‌های جدید توسط استفان الوپ در یازدهم فوریه چه خواهد بود، اما قطعا این استراتژی‌ها در راستای جذاب‌تر کردن نوکیا برای سایر بازیگران اکوسیستم موبایل است.

در ادامه «فروهر فروتن» مدیر کل نوکیا در ایران نیز گفت: نوکیا تنها برند در حوزه موبایل است که سرویس خدمات پس از فروش آن به طور مستقیم توسط خودمان و نه از طریق نمایندگی‌های توزیع هدایت می‌شود. وی افزود: همچنین سرویس‌هایی مانند بررسی اصالت گوشی و ضمانتنامه توسط پیامک و اینترنت مختص ماست که امکانی آسان برای مصرف‌کنندگان برای خرید گوشی‌های مطمئن فراهم می‌کند و همه اینها حکایت از سرمایه‌گذاری و تلاشی است که برای این بازار و کاربران آن صرف شده و همچنان در جریان است.

فروتن ادامه داد: این ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با کاربران ایرانی نه تنها در خدمات پس از فروش بلکه در کلیه سطوح استراتژی، بازاریابی و روابط عمومی وجود دارد.