شرکت آمازون برنامه‌ریزی کرده تا آخرین روزهای سال ۲۰۱۰ تعداد فروش کتابخوان‌های الکترونیکی را به هشت میلیون دستگاه برساند. به گزارش موبنا، شرکت آمازون در حالی برای فروش هشت میلیون دستگاه کیندل برنامه‌ریزی کرده که چند روزی تا پایان سال ۲۰۱۰ باقی نمانده و این شرکت هم آمار دقیق فروش خود را تا کنون اعلام نکرده است.

به گزارش تک‌کرانچ، پیش‌بینی فروش هشت میلیون دستگاه کتابخوان الکترونیکی کیندل توسط آمازون دقیقا ۶۰ درصد بیش از پیش‌بینی تحلیلگران برای فروش این دستگاه‌ها است. شرکت آمازون در سال ۲۰۰۹ حدود ۴/۲ میلیون دستگاه کیندل فروخت و درصدد است تا پایان امسال تعداد فروش دستگاه‌های کتابخوانش را به بیش از هشت میلیون دستگاه برساند. به نظر می‌رسد آمازون این میزان فروش را بر اساس کاهش قیمت این دستگاه‌ها برنامه ریزی کرده است.

با عرضه آی‌پد، اوایل سال جاری میلادی و محبوبیت یافتن این دستگاه و پشتیبانی از سرویس کتابخوان الکترونیکی بسیاری از کاربران به سوی خرید آن روی آوردند و این قضیه بر میزان فروش کتابخوان‌های آمازون تاثیر گذاشت.

با این حال بازار کتابخوان‌های الکترونیکی این روزها به شدت داغ است و بسیاری از شرکت‌ها اقدام به ساخت چنین دستگاه‌هایی کرده‌اند، اما هیچکدام از برندها محبوبیت کیندل را نیافته‌اند.