بازار دیجیتال- دوربین‌های عکاسی دیجیتال این روزها به یکی از پرطرفدارترین محصولات دیجیتالی شخصی تبدیل شده‌اند و تقریبا در دست اغلب کاربران قرار دارند.

این موضوع باعث شده است تا شرکت‌های تولید کننده برای کسب سهم بیشتر از این بازار پر رونق محصولات متنوعی را با سرعت بیشتری روانه بازار کنند. این اتفاق در نهایت کار انتخاب و خرید را برای کاربران و خریداران سخت‌تر می‌کند. با این اوصاف است که کارشناسان مجله فوربس به تازگی فهرستی از ده دوربین عکاسی دیجیتال که برای عکاسان و کاربران در درجه‌های حرفه‌ای مختلف قابل استفاده هستند را اعلام و منتشر کرده است. این دوربین‌ها عبارتند از:

مدل FH20 از Panasonic: این دوربین برای کاربران نه چندان حرفه‌ای انتخاب مناسبی است و قابلیت‌های متنوعی مانند زوم اپتیکال تا 8 برابر و فیلمبرداری با کیفیت 720 پیکسلی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. طراحی این دوربین ساده، اما کوچک و قابل حمل است تا به راحتی در جیب کاربرانش قرار بگیرد.

مدل S۴۰۰۰ از Nikon: این دوربین هم برای طرفداران محصولات مدرن طراحی و تولید شده است و تنها کمی بزرگ‌تر از یک کارت اعتباری است تا به این ترتیب کار حمل و جا‌به‌جایی آن برای کاربرانش راحت باشد. این دوربین مجهز به نمایشگر LCD تمام لمسی است تا به این ترتیب کار کنترل این دوربین را راحت‌تر کند. این دوربین سبک برای عکاسی در فضای باز امکانات خوبی دارد و به این دلیل هم مورد توجه اغلب کاربران و علاقه‌مندان به عکاسی قرار می‌گیرد.

مدل SD1300 از Canon: یک دوربین ساده با امکانات مناسب برای عکاسی که با قیمتی ارزان می‌تواند توجه بسیاری از کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. این دوربین وزن سبکی داشته و قابلیت زوم اپتیکال تا 4 برابر را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین همچنین قابلیت فیلمبرداری با وضوح مناسب را داشته و کیفیت عکس‌های گرفته شده با آن می‌تواند با عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های نیمه حرفه‌ای رقابت کند.

مدل ZS۵ از Panasonic: این دوربین که به خاطر قابلیت زومش در بازار شناخته می‌شود، برای علاقه‌مندان به عکاسی انتخاب مناسبی است. این دوربین قابلیت زوم اپتیکال تا ۱۲ برابر را داشته و امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر ۷۲۰ پیکسل را هم به کاربرانش می‌دهد. این در حالی است که این دوربین از امکاناتی مانند GPS هم بهره می‌برد.

مدل FZ100 از Panasonic: این دوربین سوپر زوم حسابی می‌تواند نظر علاقه‌مندان به عکاسی را به خودش جلب کند. این دوربین که قابلیت‌های یک دوربین SLR را به کاربرانش می‌دهد از امکاناتی مانند زوم اپتیکال تا 24 برابر، عکاسی پیاپی با سرعت 11 فریم در هر ثانیه و فیلمبرداری با وضوح HD و برابر 1080 پیکسل بهره می‌برد.

مدل S۹۵ از Canon: این دوربین می‌تواند یکی از با کیفیت‌ترین عکس‌ها را در میان دوربین‌های کامپکت ثبت و ذخیره کند. این در حالی است که این محصول برای عکاسی در شرایطی با نور کم مانند کنسرت‌ها مناسب است. شاید به همین دلایل هم باشد که این دوربین یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های عکاسی کامپکت در بازار جهانی است.

مدل D3100 از Nikon: عکاسی با این دوربین حس یک عکاس واقعی را به کاربرانش القا می‌کند. در واقع این دوربین یک دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای محسوب می‌شود که قابلیت‌های متنوعی هم دارد. عکاسی با این دوربین به تجربه کمی از عکاسی نیاز دارد و به این دلیل کار با آن ممکن است برای کاربران مبتدی کمی مشکل باشد. این دوربین همچنین قدرت فیلمبرداری با وضوح HD و برابر 1080 پیکسل را دارد و مانند هر دوربین SLR دیگری از قابلیت تعویض لنز هم بهره می‌برد.

مدل G۱۲ از Canon: این‌دوربین مانند هر کدام از دوربین‌های دیگر گروه G این شرکت در دسته دوربین‌های عکاسی نیمه حرفه‌ای قرار می‌گیرد و به این دلیل از طرف اغلب کاربران با استقبال مواجه می‌شود. لنز این دوربین قابلیت زوم اپتیکال تا ۵ برابر را داشته و به این ترتیب امکان کنترل دستی بیشتری را به کاربرانش می‌دهد.

مدل NEX-5 از Sony: این دوربین از زمان عرضه‌اش به بازار مورد توجه اغلب علاقه‌مندان به عکاسی و البته گجت‌های متفاوت قرار گرفته است. این دوربین که در دسته دوربین‌های بدون آینه قرار می‌گیرد، دارای قابلیت تغییر لنز بوده و یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین‌های نیمه حرفه‌ای به حساب می‌آید. نمایشگر این دوربین تمام لمسی است و به این ترتیب کار با آن برای کاربرانش ساده می‌شود.

۰

مدل A۵۵ از Sony: و بالاخره این دوربین هم برای افرادی که واقعا دوست دارند عکاسی با تکنولوژی‌های جدید را تجربه کنند، انتخاب مناسبی است. این دوربین از آینه‌های مات و نیمه شفاف بهره می‌برد و ابعادی کوچک‌تر و سبک‌تر از دوربین‌های SLR دارد.

دوربین‌های مختلف برای عکاسان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای