بازار لوازم صوتی و تصویری همچنان در کما

بازار دیجیتال- نوسانات قیمت در بازار لوازم صوتی و تصویری بیشتر از سایر کالاها محسوس است. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی هفته گذشته قیمت‌ها در بازار لوازم صوتی و تصویری مانند بازار طلا به روز تغییر می‌کند و نمی‌توان قیمت مشخصی را بابت کالا در یک برهه زمانی کوتاه، حتی یک روزه اعلام کرد. به همین دلیل خریداران فعلا برای خرید اقدام نمی‌کنند و خرید کالا را به روزهای بعد موکول کرده‌اند.

فعالان بازار معتقدند، نوسانات ارزی اخیر تاثیر بسیار مخربی بر بازار لوازم صوتی و تصویری گذاشته است. چرا که معمولا بازار لوازم صوتی و تصویری در ماه‌های نخستین نیمه دوم سال گرم و پررونق می‌شود و امسال رشد شدید قیمت‌ها و کاهش موجودی در بازار تا حدود زیادی به فعالان این صنف ضربه زده است.

یکی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری می‌گوید، طی مدت اخیر هر یک از فروشندگان کالاها را با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسانند و در این بین نمایندگی‌های فروش به دلیل اینکه نظارت روی آنها بیشتر است ناچارند کالاها را با کمترین میزان افزایش قیمت به فروش برسانند.

سلیمانی، مسوول فروش یکی از نمایندگی‌های محصولات صوتی و تصویری سونی نیز در این باره می‌گوید، طی مدت اخیر قیمت‌ها به روز تغییر می‌کند و بازار از لحاظ قیمت روزهای پرنوسانی را سپری می‌کند.

وی می‌گوید، در حال حاضر قیمت‌ها روال مشخصی ندارند و یک روز ارزان و روز دیگر گران می‌شوند.

ایزدنیا، مدیر فروش شرکت حافظ پخش، یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات صوتی و تصویری سامسونگ نیز در این‌باره می‌گوید، فعلا قیمت‌ها در بازار ثبات ندارد و این موضوع باعث رکود بازار شده است.وی نیز معتقد است باید منتظر بود و دید وضعیت بازار چگونه می‌شود.

یکی از مسوولان بخش فروش شرکت مهوار الکتریک، نمایندگی فروش تلویزیون‌های جی وی سی در ایران نیز در این باره گفت، با وجودی که بازار در شرایط مساعدی به سر نمی‌برد ولی ما مدل‌های جدیدمان را طی ده روز آینده وارد بازار خواهیم کرد.

وی از عرضه سری جدید تلویزیون‌های این برند طی ده روز آینده به بازار خبر داد که از لحاظ ظاهر و قابلیت با محصولات قبلی متفاوت است. تجهیز به خروجی ساب ووفر، ورودی‌های usb ،کارت sd و ... از ویژگی‌های این تلویزیون‌ها است. ضمن اینکه قاب این تلویزیون‌ها از پوششی شبیه به چرم ساخته شده است.

این تلویزیون‌ها در سری‌های Z ، E ، Aبه بازار داخلی عرضه خواهند شد.