بازار دوربین‌های دیجیتال متحول می‌شود

بازار دیجیتال- شرکت Samsung که سومین تولید کننده برتر بازار جهانی انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال است، هفته گذشته یک دوربین هیبریدی را به بازار معرفی کرده است تا به این ترتیب بازار جدیدی را در بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال به وجود بیاورد. این شرکت اعلام کرده است که پیش‌بینی می‌کند بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال هیبریدی تا پنج سال دیگر به رشد ده برابری برسد و حتی بازار دوربین‌های حرفه‌ای SLR را هم پشت سر بگذارد. با این اوصاف کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بازار دوربین‌های قدیمی مانند دوربین‌های تولیدی شرکت‌های Canon و Nikon با ورود این دوربین‌های هیبریدی جدید، با تهدید جدی مواجه شود. این در حالی است که ورود نسل جدید دوربین‌های بدون آینه هم که به تازگی توسط شرکت‌هایی مانند S،Sony Olympus و Panasonic تولید و به بازار معرفی شده‌اند، می‌توانند خطر بزرگ دیگری برای بازار دوربین‌های دیجیتال باشند.

در حقیقت بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال به تدریج به سمت طراحی و تولید دوربین‌های کوچک و سبک‌تر پیش می‌رود. دوربین جدید شرکت Samsung که با مدل NX۱۰۰ به بازار معرفی شده است هم در دسته نسل جدید دوربین‌های عکاسی دیجیتال قرار می‌گیرد و با بدنه سبکش قابلیت‌های یک دوربین حرفه‌ای SLR را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

«پارک سانگ جین»، مدیر بخش عکاسی دیجیتال شرکت Samsung در این مورد می‌گوید: «این دوربین بدون آینه می‌تواند بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال را متحول کرده و حتی بازار دوربین‌های حرفه‌ای SLR را در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ پشت سر بگذارد.»

مسوولان این شرکت پیش بینی کرده‌اند که بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال هیبریدی از صادرات ۵/۱ میلیون دستگاهی در سال ۲۰۱۰، تا سال ۲۰۱۵ به حجم صادرات ۳/۱۵ میلیون دستگاهی می‌رسد. این شرکت در حال حاضر با در اختیار داشتن سهم ۸/۱۱ درصدی از بازار جهانی دوربین‌های عکاسی دیجیتال در جایگاه سوم فهرست برترین تولید کنندگان این بازار و بعد از شرکت‌های ژاپنی Nikon و Sony قرار دارد.

این در حالی است که شرکت Sony با داشتن سهم ۴/۱۷ درصدی از این بازار برترین تولید کننده آن لقب گرفته است. این شرکت حالا به تازگی اعلام کرده است که تصمیم دارد بازار کشور کره جنوبی را به طور کامل در اختیار گرفته و به رهبر بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال این کشور تبدیل شود. سهم Sony از بازار دوربین‌های این شرکت تا پایان ماه سپتامبر برابر ۲۳ درصد بوده در حالی که این سهم برای ماه ژوئن برابر ۲/۱۸ درصد بوده است. حالا این شرکت انتظار دارد که سهم آن از بازار دوربین‌های دیجیتال کره جنوبی تا پایان سال ۲۰۱۰ و با معرفی دوربین‌های جدید و حرفه‌ای DSLR آن تا ۳۰ درصد هم افزایش پیدا کند.