مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و نوسازی و تحول اداری سازمان تنظیم مقررات گفت: با لینک شدن به شبکه‌ اپراتورها می‌توانیم تعداد مشترکان و سیم‌کارت‌ صادر شده، فعال و غیرفعال بودن، میزان تعرفه‌ای که برای هر مشترک محاسبه می‌شود، مبلغی که بابت شارژینگ دریافت می‌کنند یا بحث درجه خدماتی که به مردم می‌دهند را دقیقا براساس شبکه نظارت‌ کنیم. محمد محرابی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این که باید در کل کشور طی برنامه چهارم، ۲۶ مرکز که وظیفه مدیریت فرکانس کشور و تنظیم مقررات را دارد، ایجاد می‌کردیم، اظهار کرد: این کار به این معنی است که اپراتورها را از طریق لینک به شبکه‌هایشان، کنترل ‌کنیم.

او ادامه داد: همین برنامه‌ به نوعی در برنامه پنجم توسعه هم ادامه دارد، یعنی توسعه مراکز مونیتورینگ، منتها با شکل قوی‌تر و با استفاده از آخرین سیستم‌های نرم‌افزاری که در حال حاضر در رگولاتورهای جهان استفاده می‌شود. مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و نوسازی و تحول اداری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که ما دو طرح اساسی در برنامه چهارم توسعه داشتیم، گفت: یکی از طرح‌ها توسعه ارتباط رادیویی و شامل چهار پروژه و مهم‌ترین آن هم پروژه‌ توسعه و تجهیز مراکز مونیتورینگ بود.

محرابی تصریح کرد: بخشی از سیستم‌ها در سال ۸۸ خریداری شده و هم‌اکنون در مرحله تحویل کالا هستیم، یعنی در سطح کشور ۲۶ مرکز مدیریت فرکانس کشور و تنظیم مقررات در حال نصب و راه‌اندازی است.

وی افزود: در بحث مدیریت طیف فرکانس هم که بحث پایش است، بخشی از آن از طریق تجهیزاتی که خریداری شده، در حال انجام است و در برنامه صدور مجوز نیز طبق درخواست‌ها صدور پروانه انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و نوسازی و تحول اداری سازمان تنظیم مقررات در پایان تاکید کرد: رسیدگی و نظارت به مشترکان و بهره‌برداران که به چه شکل سرویس می‌گیرند و میزان رضایت آنها هم در استقرار سیستم‌های نظری در حال اعمال است.

مهلت پرداخت قبوض مشترکان همراه اول تمدید شد

همراه اول مهلت پرداخت قبوض مشترکان دائمی خود را تا سیزدهم شهریور ماه تمدید کرد.

همراه اول به منظور شرکت مشترکان در طرح قرعه‌کشی میلاد همراه مهلت پرداخت قبوض را تا روز سه‌شنبه سیزدهم شهریورماه تمدید کرد. همچنین شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرده است مشترکان این اپراتور می‌توانند با پرداخت صورتحساب از طریق سامانه ۰۹۹۹۰ شانس خود را در قرعه‌کشی طرح همراه میلاد افزایش دهند.

به‌دنبال استقبال گسترده مشترکان از طرح‌های «سی سیب سبز»، «ثامن» و «همراه فجر» این اپراتور در نظر دارد طرح «همراه میلاد» را به مناسبت میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، با مشارکت مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی خود اجرا کند.

چهارمین جشنواره مشترکان دائمی همراه اول با عنوان طرح همراه میلاد به‌منظور ترغیب مشترکان به پرداخت به موقع و غیرحضوری صورتحساب، تخفیفات کارکردی و ایجاد تسهیلات ویژه برای پرداخت بدهی پیشین مشترکان برگزار می‌شود. همراه اول حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک سیم‌کارت دائمی دارد.