ثبات قیمت در بازار لپ‌تاپ - ۲۰ مرداد ۸۹

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی یک هفته اخیر در بازار ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، میزان تقاضا هم طی یک هفته اخیر تا حدودی افزایش یافته است، ولی این افزایش تقاضا بیشتر در مورد

لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت با میانگین قیمتی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان اتفاق افتاده است.

محمودیان، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید، طی مدت اخیر بازار لپ‌تاپ روزهای سختی را سپری کرده است و قیمت‌ها نیز رشد چندانی نکرده است، ولی این اواخر میزان تقاضا برای نمونه‌های ارزان‌قیمت تا حدودی افزایش یافته است که این موضوع اگر ادامه یابد ممکن است باعث افت قیمت مدل‌های جدید در بازار شود.

اما سالمی، یکی دیگر از فعالان بازار در این باره می‌گوید، مدل‌های جدید با قیمت مناسب به بازار عرضه شده‌اند، به طوری‌که در حال حاضر یک لپ‌تاپ مجهز به پردازنده سری CORE I قیمتی حدود ۷۰۰ هزار تومان دارد و این موضوع به خودی خود باعث جلب توجه خریداران می‌شود.

وی این ادعا را که بازار لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت گر‌م‌تر از لپ‌تاپ‌های جدید است و این موضوع باعث کاهش قیمت لپ‌تاپ‌های جدید می‌شود را تکذیب کرد و گفت، در حال حاضر میزان تقاضا برای نمونه‌هایی که به پردازنده‌های جدید مجهزند در حدی بالا بوده است که در بازار شاهد کاهش موجودی مدل‌هایی هستیم که به پردازنده‌های قدیمی‌تر مجهزند و این موضوع به علت این است که دیگر کسی تمایلی به استفاده از لپ‌تاپ قدیمی با پردازنده CORE ۲ DUO ندارد.