رقیب iPod با قابلیت‌های متنوع

بازار دیجیتال- شرکت Coby که یکی از تولیدکنندگان فعال بازار انواع دستگاه‌های پخش موسیقی قابل حمل است، به تازگی محصول جدیدی را به بازار معرفی کرده است. این محصول جدید که به گفته مسوولان این شرکت رقیبی جدی برای iPod محبوب Apple به حساب می‌آید، با مدل MP۶۲۰ به بازار معرفی شده است. این دستگاه قابلیت پخش فایل‌هایی با فرمت‌های رایج موسیقی، ویدئویی و متنی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. به این ترتیب، فایل‌های موسیقی با فرمت‌های mp۳ و WMA، فایل‌های ویدئویی با فرمت MTV، فایل‌های عکس با فرمت JPEG و فایل‌های متنی با فرمت TXT را برای کاربرانش پخش و اجرا می‌کند.

این PMP مبتنی بر حافظه داخلی بوده و در سه نسخه ۲، ۴ و ۸ گیگابایتی طراحی و تولید شده است. این دستگاه دارای یک نمایشگر LCD با اندازه متوسط ۸/۱ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۱۶۰×۱۲۸ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این محصول همچنین دارای رادیوی FM بوده و علاوه بر دریافت برنامه‌های ۲۰ ایستگاه رادیویی، امکان ضبط این برنامه‌ها را هم به کاربرانش می‌دهد.

MP۶۲۰ دارای یک پورت USB ۲.۰ برای اتصال به کامپیوترهای شخصی و انتقال فایل است و از یک خروجی هدفون ۵/۳ میلیمتری هم بهره می‌برد. باتری این دستگاه از نوع قابل شارژ است که در هر بار شارژ، امکان پخش مداوم ۱۲ ساعت موسیقی و ۴ ساعت فیلم را در اختیار کاربرانش می‌دهد.

این محصول بدنه‌ای سبک دارد و ابعاد آن به ۵۸/۳×۷۱/۱×۴۳/۰ سانتی‌متر می‌رسد. شرکت Coby اعلام کرده است که این محصول جدیدش را به تازگی و با قیمت ۹۹/۲۰ دلار برای نسخه ۲ گیگابایتی، ۵۵/۲۹ دلار برای نسخه ۴ گیگابایتی و ۴۳ دلار برای نسخه ۸ گیگابایتی آن به بازار عرضه کرده است و به فروش می‌رساند.