بازار سرد کامپیوتر در گرما گرم تابستان

بازار دیجیتال- تابستان هم از راه رسید، اما هنوز سرما بر بازار کامپیوتر و تجهیزات دیجیتالی حاکم است. فعالان بازار که پیش از این اعلام کرده بودند با پایان یافتن امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها بازار رایانه پررونق می‌شود، اینک چشم امیدشان به پایان یافتن مسابقات جام جهانی است.

اما برخی از فعالان بازار که نگاهی خوشبینانه به وضعیت بازار ندارند می‌گویند، نمی‌توان به طور قطع گفت که با پایان یافتن مسابقات جام جهانی بازار کامپیوتر ما پررونق می‌شود. این گروه چندان به این موضوع که مسابقات جام جهانی کاربران کامپیوتر را بر جا میخکوب کرده است و باعث بی‌رونقی بازار شده است اعتقادی ندارند و می‌گویند، همه اینها بهانه و توجیهاتی است که برای رکود حاکم بر بازار می‌آورند.

به گفته حقیقی، یکی از فعالان بازار، رکود حاکم بر بازار دلایل محکم‌تری از برگزاری مسابقات جام‌جهانی و ... دارد که کاهش نقدینگی شرکت‌ها و قدرت خرید کاربران رایانه و همچنین عدم عرضه مدل‌های جدید به بازار از دلایل این رکود و بی‌رونقی است.

اسماعیلی یکی دیگر از فعالان بازار می‌گوید، عرضه محدود مدل‌های جدید به بازار از دلایل عدم تمایل و گرایش خریداران به سوی بازار است، زیرا بازار زمانی برای خریداران جذاب و جالب است که محصولی جدید برای عرضه داشته باشد.

اما معتمدی، یکی دیگر از فعالان بازار با این موضوع مخالف است و می‌گوید، مدل‌های جدید در حال حاضر به طور محدود وارد بازار شده‌اند؛ قرار براین است که برخی از مدل‌های جدید از لپ‌تاپ‌های سونی هم به زودی وارد بازار داخلی شود. به گفته وی، چند مدل جدید از لپ‌تاپ‌های اپل هم که به پردازنده‌های سری core I مجهزند وارد بازار شده‌اند، ولی ورود این مدل‌ها تاثیری بر روند تقاضا در بازار نگذاشته است.

فعالان بازار که از رکود و بی‌رونقی بازار که حدود دو سال است بر بازار حاکم است جانشان بر لب رسیده است می‌گویند، در برهه‌ای از زمان، مثلا دو یا سه ماه در سال، بازار تا حدودی پررونق شده است، اما این رونق به معنی پایان یافتن دوران رکود در بازار نبوده و تنها برخی از کالاها مانند آی‌پد، برخی از مدل‌های لپ‌تاپ و ... در مراحل کوتاهی از زمان در بازار با تقاضای بالا مواجه شدند.

فعالان بازار معتقدند باید منتظر روزهای آینده بود و دید وضعیت بازار چگونه می‌شود، چرا که نمی‌توان شرایط بازار را پیش‌بینی کرد.