هم‌اکنون که حدود یک ماه از زمان معرفی حفره سیستم‌عامل ویندوز XP توسط یکی از مهندسان شرکت گوگل می‌گذرد، سوءاستفاده‌گران اینترنتی به صورت گسترده این حفره را مورد حملات آنلاین خود قرار داده‌اند. به گزارش همکاران سیستم، شرکت مایکروسافت طی گزارشی اعلام کرد که تاکنون بیش از ۱۰ هزار حمله به این حفره را در رایانه‌های شخصی مختلف شناسایی کرده است.

مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود در این باره نوشت: «ما در ابتدا شاهد حضور محققان و کارشناسان برای انجام بررسی‌های لازم روی این حفره امنیتی بودیم، اما از ابتدای روز پانزدهم ژوئن اولین حملات عمومی به این حفره آغاز شد، البته باید توجه داشت که حملات به این حفره و سوءاستفاده از آن محدود بوده است. با این وجود ما طی هفته گذشته شاهد افزایش قابل ملاحظه تعداد حملات صورت گرفته با رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز XP با این حفره امنیتی بودیم».

مایکروسافت اظهار داشت؛ این حملات که از سوی سایت‌های اینترنتی آلوده به ویروس صورت گرفته است، از طریق کشورهای آمریکا، روسیه، پرتغال، آلمان و برزیل پشتیبانی می‌شود. به طور ویژه، رایانه‌هایی که در کشورهای روسیه و پرتغال قرار گرفته‌اند بیشتر باعث حمله به این حفره امنیتی می‌شوند.

به گفته شرکت امنیتی سیمانتک، این حملات اینترنتی در روزهای ۲۱، ۲۶ و ۲۷ ژوئن به اوج خود رسیدند و در روزهای یاد شده بر شدت آن‌ها بسیار افزوده شد.