شرکت پژوهشی نیلسن در گزارشی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر یا سایت‌های وبلاگ‌نویسی به ابزارهای قدرتمندی تبدیل شده‌اند که بر خریدهای مردم تاثیر می‌گذارند، شرکت‌ها را به همراهی با این گرایش فراخواند. بر اساس گزارش نیلسن، از هر چهار نفر در سراسر جهان، تقریبا سه نفر که از اینترنت استفاده می‌کنند، از یک شبکه اجتماعی یا وبلاگ بازدید کرده و تقریبا شش ساعت در ماه را در آن سپری می‌کنند.

طبق آخرین گزارش، این شرکت از گرایش‌های رسانه اجتماعی در منطقه آسیا اقیانوسیه، از هفت برند بزرگ آنلاین جهان، سه برند سایت‌های شبکه اجتماعی فیس بوک، ویکی پدیا و یوتیوب هستند.

به گفته مدیر اجرایی نیلسن آنلاین ژاپن، رسانه‌های اجتماعی تاثیر بیشتر و بیشتری روی تصمیمات خرید دارند و همه می‌دانند که رسانه اجتماعی جذاب بوده و به سرعت و به شکل غیرقابل پیش‌بینی در سراسر جهان رشد می‌کند.

بر اساس یافته‌های نیلسن، بازبینی محصول آنلاین پس از توصیه از جانب خانواده و دوستان، سومین منبع اطلاعات پراعتماد به هنگام تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان برای خرید یک محصول است.

از چین و هند گرفته تا استرالیا، در سراسر جهان بازبینی‌های آنلاین تاثیر بزرگی در خرید کالاهای الکترونیکی، خودروها، غذا و موارد دیگر داشته است. به طور متوسط ۳۲ درصد افراد از محل کار و ۳۱ درصد از محل زندگی به سایت‌های رسانه اجتماعی دسترسی می‌یابند.