بر اساس یک گزارش جدید، انتظار می‌رود شمار افرادی که از تلفن همراه برای پرداخت پول استفاده می‌کنند، در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته و به ۱۰۹ میلیون نفر برسد که آسیایی‌ها در این زمینه پیشرو خواهند بود.

بر اساس گزارش گارتنر، در سال ۲۰۰۹ در سراسر جهان ۲/۷۰ میلیون کاربر سرویس پرداخت موبایل وجود داشت و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی تا ۵/۵۴ درصد افزایش یافته و به ۶/۱۰۸ میلیون نفر برسد.

گفته می‌شود، کاربران پرداخت موبایل ۱/۲ درصد از کل کاربران تلفن همراه در سال ۲۰۱۰ را تشکیل خواهند داد و بنابرگزارش این موسسه پژوهشی فن‌آوری، پیش‌بینی می‌شود شمار کاربران پرداخت موبایل در آسیا اقیانوسیه از ۸/۴۱ میلیون در سال ۲۰۰۹ به ۸/۶۲ میلیون در سال ۲۰۱۰ افزایش یابد.

همچنین انتظار می‌رود در اروپا، خاورمیانه و آفریقا شمار کاربران پرداخت موبایل از ۸/۱۶ میلیون نفر به ۱/۲۷ میلیون نفر افزایش یابد و در آمریکای شمالی شمار این کاربران از ۹/۱ میلیون نفر به ۵/۳ میلیون نفر برسد. به گفته مدیر پژوهشی گارتنر، رشد قوی در بازارهای در حال توسعه در آسیا، اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا برای پرداخت موبایل مشاهده می‌شود؛ در حالی که به‌کارگیری این خدمات در آمریکای شمالی و اروپای غربی به دلیل وجود گزینه‌های متعدد پرداختی که مصرف‌کنندگان دارند، پیشرفت چندانی نداشته است.