بیش از چهارده نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر در سراسر کشور با مشارکت و مدیریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود و این در حالی است که هنوز تکلیف بزرگ‌ترین نمایشگاه کشور یعنی الکامپ نامشخص است. محمد ثروتی، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان گفت: در حال حاضر و در سال جاری بیش از ۱۴ نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر کشور در سطح استان‌ها با مشارکت و مدیریت سازمان‌های نظام صنفی استان‌ها برگزار شده است یا قرار است اجرا شود. این نمایشگاه‌ها در تعامل خوبی با شرکت‌های نمایشگاهی استان‌ها و سازمان‌های بازرگانی برنامه‌ریزی و اجرا می‌‌شود. در بعضی از نمایشگاه‌ها کل کار با سازمان نظام صنفی است و در تعدادی دیگر سازمان در برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای آن نقش کلیدی دارد.

این عضو هیات مدیره افزود: براساس سند چشم‌انداز بیست‌ساله و اهداف عالی کشور، واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی واقعی از اقداماتی است که می‌تواند معیار و محک مناسبی برای دولتمردان و وزارت‌خانه‌های ما در حرکت بر مسیر سند چشم‌انداز کشور باشد.

محمد ثروتی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: در همین راستا، از یک ماه قبل اعلام آمادگی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای مشارکت جدی در برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای الکامپ شانزدهم به مسوولان وزارت بازرگانی و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها اعلام شده است و مذاکرات و جلساتی نیز در این خصوص صورت گرفته است و منتظر پاسخ مناسب از سوی نهادهای مربوطه هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به این که کمتر از ۵ ماه دیگر به زمان این نمایشگاه باقی نمانده است، امیدواریم مسوولان مربوطه پاسخ خود را هرچه سریع‌تر اعلام کنند و فکر می‌کنیم حداکثر تا آخر خرداد باید تکلیف این موضوع مشخص شود و بعد از آن اتخاذ تصمیم خواهد شد تا چه اقداماتی در ادامه باید انجام شود.