بازار دیجیتال - یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های فرهنگی ایران و جهان اسلام کتابخانه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است.

این مرکز دارای یک کتابخانه مرکزی در جوار بارگاه امام رضا (ع)، ۳۴ کتابخانه وابسته در اقصی نقاط کشور و یک کتابخانه در کشور هند است، اما شاید برای همه ما این امکان وجود نداشته باشد که به تمامی این اماکن سر زده و اسناد تاریخی را از نزدیک ببینیم، اما فضای مجازی این امکان را برای هر یک از کاربران فراهم کرده تا از طریق سایت آستان قدس رضوی به آدرس
www.aqlibrary.orgبه مشاهده این گنجینه‌های ملی بپردازند. از طریق این پایگاه هر یک از مراکز فوق معرفی و کلیه اطلاعات آماری آنها از قبیل گنجایش، تعداد نسخ چاپی، تعداد نسخ خطی، تعداد نشریات، اعضا و ... ارائه شده است. مرکز اسناد و مطبوعات این کتابخانه یکی از کامل‌ترین قسمت‌های آن است که با موجودی بیش از شش میلیون برگ سند نفیس تاریخی و اشتراک بیش از شش هزار و هفتصد عنوان نشریه (شامل بیش از هشتصد هزار نسخه مجله و روزنامه) فارسی و غیرفارسی آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان است. همچنین آماری از مجموعه منابع موجود در این کتابخانه اعم از کتب چاپی، خطی، نشریات، اسناد مکتوب، منابع الکترونیکی، ابزارهای دیداری و شنیداری و ... قابل‌ملاحظه است. همچنین کاربران از طریق بخش کتابخانه دیجیتالی می‌توانند به جست‌وجوی شمار زیادی از منابع کتابخانه بپردازند.