فروش چهار میلیون دستگاهی تلویزیون‌های سه بعدی تا پایان سال 2010

بازار دیجیتال- تلویزیون‌های سه بعدی بالاخره به تدریج وارد بازار شدند و توجه اغلب کاربران و خریداران از سرتاسر دنیا را به خودشان جلب کردند. این تلویزیون‌ها مورد استقبال خریداران در کشورهای مختلف قرار گرفته‌اند و به این دلیل کارشناسان و تحلیل‌گران بازار این تلویزیون‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که حجم صادرات تلویزیون‌های سه بعدی تا پایان سال ۲۰۱۰ به ۲/۴ میلیون دستگاه برسد. این کارشناسان معتقدند که بیشترین حجم تقاضا برای این تلویزیون‌ها در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته است که تمایل دارند تکنولوژی‌های جدید را تجربه کنند.

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی iSuppli در این مورد نشان می‌دهد که صادرات جهانی تلویزیون‌های سه بعدی تا سال ۲۰۱۱ به سه برابر این میزان یعنی ۰/۱۲ میلیون دستگاه خواهد رسید. این رقم همچنین تا سال ۲۰۱۲ هم به دو برابر میزان صادراتش در سال ۲۰۱۱ رسیده و برابر ۱/۷۸ میلیون دستگاه خواهد بود. این ارقام در حقیقت با نرخ رشد سالانه ۲/۸۰ درصد از سال ۲۰۱۰ افزایش پیدا خواهند کرد.

این گزارش تحقیقاتی همچنین نشان می‌دهد که از میان کاربران آمریکایی که یک تلویزیون جدید می‌خرند ۴ درصد تلویزیونی می‌خرند که امکان نمایش تصاویر سه بعدی را داشته باشد، ۶۰ درصد هم تلویزیون‌های سه بعدی LCD را می‌خرند و ۴۰ درصد هم ترجیح می‌دهند یک تلویزیون سه بعدی پلاسما را خریداری کنند. بر اساس این آمار در ماه آوریل گذشته ۲۶ مدل تلویزیون سازگار با تکنولوژی سه بعدی در آمریکا خریداری شده است، در حالی که این رقم در ماه آوریل سال ۲۰۰۹ برابر ۲۳ دستگاه بوده است.

به گفته کارشناسان iSuppli، بیشترین میزان فروش تلویزیون‌های سه بعدی در سال ۲۰۱۰ در کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا، ژاپن و کشورهای منطقه اروپای غربی و البته بعضی کشورهای دیگر مانند کره جنوبی و استرالیا اتفاق می‌افتد. به این ترتیب انتظار می‌رود تلویزیون‌های سه بعدی LCD در سال ۲۰۱۰ فروش ۱۷۰ میلیون دستگاهی داشته باشند و در مقابل تلویزیون‌های سه بعدی مبتنی بر تکنولوژی LED هم فروشی برابر ۲۶ میلیون دستگاهی خواهند داشت.