فروشندگان گوشی‌های آیفون از عرضه بدون نوسان قیمت مدل‌های پاین برند در بازار تلفن همراه خبر دادند.«رضا رحمتی» یکی از فروشندگان بازار با بیان این مطلب اظهار داشت: این نوع گوشی‌ها که با قیمت بالای ۵۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود، به دلیل نبود تقاضای چندان با ثبات قیمت مشخص از چند ماه گذشته تا کنون در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. وی افزود: تاکنون مارک آیفون در بازار تلفن همراه کشور فراگیر نشده است و به همین دلیل اکثر مشتریان ترجیح به خرید سایر برندها از جمله نوکیا، سونی اریکسون و غیره دارند. وی ادامه داد: اغلب امکاناتی که در آیفون تعبیه شده است، در ایران کاربرد ندارد و به همین دلیل نیز گوشی‌های این برند با تقاضای چندانی روبه‌رو نیستند.

رحمتی با اشاره به واردات غیرقانونی این برند گوشی به بازار کشور تصریح کرد: گوشی‌های آیفون که به صورت محدود وارد بازار می‌شود،بیشتر از سوی اقشار تحصیل کرده جامعه خریداری می‌شود.

این فعال بازار ادامه داد: هم‌اکنون گوشی‌های ۳G آیفون هشت گیگابایتی، گوشی ۳GSو۱۶ و ۳۲ گیگابایتی به ترتیب به بهای ۶۷۰ ، ۸۰۰ و ۹۰۰ هزار تومان در بازار تلفن همراه به فروش می‌رسد.گوشی ۳G آی فون هشت گیگابایتی از سال ۲۰۰۸ میلادی وارد بازارهای جهانی و به طور غیرقانونی روانه بازار ایران شد، اما تاکنون در کشور نتوانسته است از استقبال بالایی برخوردار شود.این مدل با امکاناتی مناسب صفحه نمایش ۳/۵ اینچی مولتی تاچ، جک صوتی ۵/۳ میلیمتری، عرضه شده در دو ظرفیت ۸ و ۱۶ گیگابایتی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری دو مگاپیکسلی، برخورداری از سیستم‌عامل آیفون، پشتیبانی از GPRS، بلوتوث و USB تولید شده است.