در حالی که قابلیت صفحه لمسی در آیفون و تلفن‌های هوشمند دیگر به‌سرعت در میان دستگاه‌هایی مانند آی‌پد گسترش پیدا می‌کند و به ویژگی محبوب در میان مصرف‌کنندگان عادی تبدیل شده، اما بنا بر پیش‌بینی گارتنر، گسترش آن در محیط‌های کاری مدت بیشتری طول خواهد کشید. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، طبق پیش‌بینی گارتنر، تنها ۱۰ درصد از رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های مورد استفاده کارکنان در محیط‌های کاری در سال ۲۰۱۵ صفحه‌های لمسی خواهند داشت که در حال حاضر تقریبا صفر است.

در برابر آن، بیش از ۵۰ درصد از رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های خریداری شده برای کاربران زیر ۱۵ سال در سال ۲۰۱۵ صفحه‌های لمسی خواهند داشت که بیش‌تر از کمتر از دو درصد در حال حاضر است؛ به این ترتیب نسل جوان‌تر زودتر از شرکت‌ها استفاده از رایانه‌های صفحه لمسی را آغاز می‌کنند.

موفقیت ویژگی‌های مولتی‌تاچ در تلفن‌های هوشمند متنوع و معرفی تبلت آی‌پد این گمان را به وجود آورد که صفحه‌های لمسی می‌توانند به سرعت در میان کاربران محیط‌های کاری به کار گرفته شوند، با این همه این فن‌آوری با به‌کارگیری کند در این صنعت مواجه است که بخشی از آن به دلیل عادت کردن کارکنان امروزی به استفاده از کیبورد و ماوس است.

به‌علاوه روی آوردن به صفحه‌های لمسی برای شرکت‌هایی که ناگزیرند سخت‌افزار و برنامه‌های محیط کاری را ارتقادهند، هزینه ‌برخواهد بود.