MP3 PLAYER ها همچنان در بازار پرفروشند

بازار دیجیتال-MP۳ PLAYER از دسته کالاهایی است که با وجودی که انواع دستگاه MP۴ PLAYER و... وارد بازار شده است، همچنان بازار گرم و پررونقی دارد و هر روز شاهد عرضه مدلی جدید در این زمینه در بازار هستیم. به گفته فعالان بازار، طی سال‌های اخیر عرضه دستگاه‌های پخش موسیقی که پیشرفته تر از MP۳ PLAYER هستند، تا حدودی باعث شده است تقاضا برای انواع MP۳ PLAYER کاهش یابد، ولی این موضوع باعث نشده است که عرضه این کالا به بازار در حد قابل‌توجهی کاهش یابد.

در مقابل، برخی از فعالان بازار بر این باورند که عرضه دستگاه‌های پیشرفته‌تر از MP۳ PLAYER به بازار تا حدود زیادی بازار خرید و فروش این کالا را راکد کرده است. در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داریم که می‌خوانید:

ورود دستگاه‌های پیشرفته پخش‌کننده موسیقی تا چه حد در بازار خرید و فروش و میزان عرضهMP۳ PLAYERها تاثیر گذاشته است؟

ورود چنین دستگاه‌هایی اگر چه تا حدودی باعث شده است میزان عرضه MPE PLAYER به بازار کاهش یابد، اما میزان تقاضا در حد قابل توجهی کاهش نیافته است و این کالا همچنان در بازار متقاضی دارد.

در حال حاضر برندهای پرفروش این کالا در بازار کدامند؟

Creative از پرفروش‌ترین‌های این کالا در بازار است و پس از آن هم Sony فروش بالایی در بازار دارد. Apple iPod، Samsung و... هم از برندهای پرفروش این کالا در بازار هستند.

نوسانات قیمت در مورد این کالا چگونه بوده است؟

طی یک سال اخیر قیمت این کالا در بازار تا حدودی کاهش یافته است و علت هم ورود مدل‌های جدید MP۳ PLAYER و همچنین ورود محصولات جدید و پیشرفته‌تر در این حوزه است.