مدیرکل روابط عمومی ‌شرکت مخابرات ایران با رد استفاده تجهیزات نامرغوب و بدون کیفیت چینی در شبکه تلفن همراه، توسعه شبکه، وجود بار ترافیکی در برخی مناطق و وضعیت جغرافیایی شهر تهران را از جمله دلایل برخی اختلالات در این شبکه عنوان کرد. داوود زارعیان در گفت‌وگو با موبنا درباره برخی اظهارات در مورد ورود تجهیزات نامرغوب و بدون کیفیت چینی در شبکه تلفن همراه کشور، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در حوزه تجهیزات مخابراتی، استاندارد است. معمولا در شبکه‌ها از تجهیزات دارای استاندارد استفاده می‌شود و تجهیزات بدون استاندارد از سوی هیچ کشوری خریداری نمی‌شود. ممکن است برخی تجهیزات که در شبکه تلفن همراه وجود دارد، قدیمی‌باشد، اما این به معنای غیراستاندارد بودن نیست.

زارعیان با بیان اینکه ورود کالاهای مخابراتی نامرغوب و غیراستاندارد از کشور چین به کشورمان اصلا درست نیست، گفت: محصولات مخابراتی چین در بخش تلفن‌همراه، ثابت و دیتا در بیش از ۱۲۰ کشور جهان استفاده می‌شود و تولیدکنندگان این کشور در بسیاری از کشورها نمایندگی دارند.

تشکیل مرجع غیردولتی برا ی کنترل جانمایی دکل‌های مخابراتی

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران از شکل‌گیری یک مرجع مستقل برای بازنگری جدی در محل استقرار آنتن‌ و دکل‌های مخابراتی و نیز کنترل این مرجع بر مکان جانمایی آنها در تهران خبر داد.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا در مورد دکل‌های مخابراتی و آخرین تصمیمات کمیته محیط‌زیست شورای شهر در این زمینه تاکید کرد: کمیته محیط‌زیست نگرانی خود را در مورد امواج فوق در تهران به دفعات گوناگون اعلام کرد: در جلسه علنی شورای شهر نیز در این زمینه هشدارهایی داده شد.

او با اشاره به اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که مراجع ذی‌ربط و اهمال‌کننده باید در این زمینه پاسخگو باشند، تصریح کرد: تهران مانند هر کلان شهر دیگر نیاز به ارتباطات و مخابرات دارد، اما این امواج باید در قالب استاندارد و ضوابط دقیق و توام با یک نظام پایش و کنترل باشد. رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر ادامه داد: بر اساس آخرین پیگیری‌ها در شورای شهر، در آخرین جلسه کمیسیون عمران شورای شهر، نظر این کمیسیون آن بود که باید یک مرجع مستقل برای نظارت بر عملکرد بخش‌هایی که نسبت به نصب دکل‌های مخابراتی یا آنتن‌های BTS در تهران اقدام می‌کنند وجود داشته باشد؛ براین اساس مقررشده تا مرجع مستقلی زیر نظر شورای شهر در این زمینه شکل بگیرد.