رییس کمیته محیط‌‌زیست شورای شهر تهران از شکل‌گیری یک مرجع مستقل برای بازنگری جدی در محل استقرار آنتن‌ و دکل‌های مخابراتی و نیز کنترل این مرجع بر مکان جانمایی آنها در تهران خبر داد. معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا در مورد دکل‌های مخابراتی و آخرین تصمیمات کمیته محیط‌زیست شورای شهر در این زمینه تاکید کرد: کمیته محیط‌زیست نگرانی خود را در مورد امواج فوق در تهران به دفعات گوناگون اعلام کرد: در جلسه علنی شورای شهر نیز در این زمینه هشدارهایی داده شد.

او با اشاره به اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که مراجع ذی‌ربط و اهمال‌کننده باید در این زمینه پاسخگو باشند، تصریح کرد: تهران مانند هر کلان شهر دیگری نیاز به ارتباطات و مخابرات دارد؛ اما این امواج باید در قالب استاندارد و ضوابط دقیق و توام با یک نظام پایش و کنترل باشد.

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر با اعلام اینکه اگر این دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی استاندارد را رعایت کنند؛ اما بر عملکرد آنها نظارتی وجود نداشته باشد، بی‌فایده است، ادامه داد: بر اساس آخرین پیگیری‌ها در شورای شهر، در آخرین جلسه برگزار شده در این زمینه در کمیسیون عمران شورای شهر، نظر این کمیسیون آن بود که باید یک مرجع مستقل برای نظارت بر عملکرد بخش‌هایی که نسبت به نصب دکل‌های مخابراتی یا آنتن‌های BTS در تهران اقدام می‌کنند وجود داشته باشد؛ بر این اساس مقررشده تا مرجع مستقلی زیر نظر شورای شهر در این زمینه شکل بگیرد و نسبت به بازنگری جدی در محل استقرار این آنتن‌ها اقدام شود؛ چراکه این بی‌مبادلاتی در سال‌های گذشته توسط دستگاه‌های دولتی صورت گرفته است.

او یادآور شد:‌ نباید اجازه داد که سلامت شهروندان به دلیل قرار گرفتن یک آنتن مخابراتی در مبادرت مناطق مسکونی یا اداری، دچار آسیب شود.

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: ‌اگر شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم و نه نماینده شهرداری پذیرفته شود، به طور حتم نسبت به کنترل در جانمایی آنتن‌های BTS در تهران اقدام می‌کند.به گفته ابتکار، این مرجع مستقل به زودی در شورای شهر تهران معرفی می‌‌شود.